Национална компания „Железопътна инфраструктура” съобщи, че е започнала търг за 24 млн. лева(12,27 млн. евро) за доставка и инсталиране на Европейската система за управление на железопътното движение (ERTMS) като част от по-голям проект за договор за модернизация на основна железопътна линия до Сърбия.
Търгът е свързан с проектирането и внедряването на Европейската система за управление на влаковете (ETCS), автоматична система за защита на влаковете, за железопътната секция между село Волуяк и град Драгоман, съобщиха от компанията в обявление, публикувано в регистъра на обществените поръчки.
Проектът включва и инсталирането на GSM-R, радиосистема за осигуряване на гласова комуникация и комуникация за данни между релсите и влака, в участъка между Волуяк и сръбската граница.
Проектът се финансира от българската програма за транспортна свързаност за периода 2021-2027 г., която беше одобрена през октомври.
Оферти за търга могат да се подават до 6 април. Срокът за изпълнение на проекта е 34 месеца.
Европейската система за управление на железопътното движение, чиито два основни компонента включват ETCS и GSM-R, има за цел да замени различните национални системи за управление на влаковете на континента и да даде възможност за създаване на безпроблемна европейска железопътна система.
Понастоящем в Европейския съюз има повече от 20 системи за контрол на влаковете. Всеки влак, използван от национална железопътна компания, трябва да бъде оборудван с поне една система, но понякога и с повече, само за да може да се движи безопасно в рамките на една държава.
Всяка система е самостоятелна и не е оперативно съвместима, поради което изисква обширна интеграция, инженерни усилия и повишаване на общите разходи при трансграничен трафик. Това ограничава конкуренцията и пречи на конкурентоспособността на европейския железопътен сектор спрямо автомобилния транспорт, като създава технически бариери за международните пътувания. Например влаковите композиции Thalys, които се движат между Париж, Брюксел, Кьолн и Амстердам, трябва да бъдат оборудвани със седем различни вида системи за управление на влаковете, което води до значителни разходи.
Като уникална европейска система за управление на влаковете ERTMS е проектирана така, че постепенно да замени съществуващите несъвместими системи в цяла Европа. Това ще донесе значителни ползи за железопътния сектор, тъй като ще стимулира международния товарен и пътнически транспорт.
преди 1 година putia отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Тука на една полянка под едно дърво на сянка измести *** на коприната извън Европска униа отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Motorways in Serbia are called ***-put (Serbian Cyrillic: ауто-***), a name which simply means car-road. https://en.wikipedia.org/wiki/Motorways_in_Serbia отговор Сигнализирай за неуместен коментар