IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Air France-KLM прогнозира стабилни маржове след силни резервации за 2023 г.

Групата представи най-високите си приходи за четвърто тримесечие

10:03 | 17.02.23 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Авиокомпанията Air France-KLM обяви в петък, че резервациите ѝ за 2023 г. почти са се върнали на предпандемичните нива, прогнозирайки по-високи маржове в средносрочен план заради възстановяването на глобалното търсене на пътувания, съобщава Ройтерс.

Групата представи още най-високите си приходи за четвърто тримесечие от 7,1 млрд. евро, увеличавайки се с почти 50% на годишна база.

„Макар че 2022 г. стартира доста трудно, тъй като все още имахме Covid, а започна и войната в Украйна... след това имахме и трудности по летищата и инфлация, много щастлив съм, че можем сега да кажем, че четвъртото тримесечие на 2022 г. приключи по-добре от същото на 2019 г.“, заяви главният финансов директор Стивън Заат в разговор с медиите.

Компанията каза, че е напът да изплати напълно помощта от френската държава до април 2023 г., отчитайки нетен дълг от 6,3 млрд. евро, което е с 1,9 млрд. евро по-малко спрямо предишната година.

Заат обаче каза, че недостигът на служители на летище „Схипхол“ в Амстердам може да не бъде решен преди края на юни. На фона на предупреждението компанията заяви, че проблемите на „Схипхол“ са стрували на нидерландската част от бизнеса KLM 170 млн. евро изгубени приходи миналата година.

Ситуацията се „подобрява“, но „разбира се, все още сме засегнати от факта, че има недостиг на работна ръка навсякъде, но и на летището [“Схипхол“]… но виждаме, че постепенно дейността се възстановява“, каза Заат.

Главният изпълнителен директор на Air France-KLM Бен Смит също предупреди, че европейските авиокомпании ще трябва да се борят директно с китайските превозвачи, които все още могат да летят над руското въздушно пространство.

„Между Париж и Сеул това може да означава 3 часа време на летене“, каза Смит за Financial Times. “Ако имате китайски превозвач, който лети над Русия, това е нечестно предимство спрямо нас“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:04 | 17.02.23 г.
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още