Следващата седмица служебното правителство ще внесе предложение държавата да поеме по-голяма част от цената на картите за градски транспорт на учениците и пенсионерите. Предвижда се 70% от цената на картата за ученик и 40% от тази за пенсионер да се покриват от държавата, както и безплатно пътуване на децата до 10 години.
Това ще гласува Министерски съвет следващата седмица като част от мерките срещу високите цени на горивата, заяви по БНТ вицепремиерът по икономическите политики и министър на транспорта Христо Алексиев. По думите му все още не е мислено за компенсации за работещите, като целта била първо да се помогне на уязвимите групи.
Транспортният министър отчете, че в момента цените на горивата у нас са най-ниски не само в ЕС, но и в цяла Европа и изтъкна, че това е плод на целенасочени усилия на служебното правителство. „От август отчетливо има тренд само в посока надолу. През август цените на горивата у нас не са били най-ниските в Европа, например били са по-високи от тези в Сърбия и Унгария", посочи той. И добави, че не е ясно дали този тренд ще се задържи.
Алексиев коментира, че решението на Народното събрание да забрани износа на продукти от руски петрол създава риск за повишаването на цените на горивата у нас, както и за затварянето на рафинерията.
"Въпреки анализите, дадени на народното събрание, то прие закони и решения, които създават рискове за повишение на цените и за спиране на работата на "Лукойл". Не беше нужно народните представители да приемат закони, които са по-рестриктивни от изискванията на ЕК, а тези компромиси от страна на ЕК са направени точно заради това България, като най-бедната страна в ЕС, да се възползва от дадената дерогация. Затова не виждам логиката на народните представители защо трябваше да подходим толкова стриктно в случая", каза вицепремиерът по икономическите политики.
Според него държавата не е готова да поеме контрола на рафинерията при нужда, но след решението на парламента, правителството работи и по този сценарий.
"Говореше се за държавна компания, която да поеме контрола на горивата и нищо не се случи - само пари се изхарчиха две години. Да поемеш целия процес по снабдяване със суров петрол, неговата преработка и дистрибуция, е много тежък процес, защото не е само работа на "Лукойл" по преработката на суров петрол. Има и много сложна система и логистика за снабдяване и дистрибуция“, заяви Алексиев. По думите му държавата няма подобен ресурс и познания, но се работи и по този сценарий.
По темата за медицинския хеликоптер Алексиев коментира, че ако процедурите не се бавят, България може да има медицински хеликоптер до средата на годината. Той ще е под наем, като за него ще се платят 1 млн. евро за две години ползване.
преди 1 година это электробус отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Спаси Софи а.Чисто нови електробуси в София ще возят столичани при услугата "обществен транспорт при поискване". https://***.youtube.com/watch?v=PtbJHj76mC0 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Депутатите не гледат българския интерес, а да се покажат по-католици от папата...всички които гласуваха Лукойл да не може да изнася горива...безсмислено и безумно решение. В ЕС няма дизел. Като почне тук да няма ще ги питам с какво ще развозват ..... си, а за народа и стоки в магазините може да липсват! ББ и Киро да се вземат в ръце и да отменят забраната. отговор Сигнализирай за неуместен коментар