Скоростният път Видин-Ботевград с обща дължина от 190 км се очаква да бъде готов през 2027 година. Строителството на новия път върви с добри темпове и към средата на година се очаква да бъде пусната отсечката край село Скравена между Мездра и Ботевград. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков, който провери напредъка по изграждането на международния път Видин-Ботевград, съобщава БТА.
До момента изграждането на пътя е започнало само в отсечките от Видин до Ружинци и от Мездра до Ботевград.
Шишков заяви, че през 2020 г., когато е приеман планът за пътя, са предвидени няколко кръгови кръстовища, които са били недопустими и срещу тях е имало протести. Сега се е наложило корекция на плана и отмяна на тези кръстовища. „Това ще доведе до известно забавяне на строителството в някои участъци“, коментира министърът.
По думите му в другите участъци строителството върви и е доволен от темповете на работа. Очаква се в средата на следващата година да бъде пуснат участъкът до Ботевград, където пътят заобикаля село Скравена, тъй като там няма забавяне.
Регионалният министър заяви, че не е доволен от състоянието на пътя Враца-Монтана и от обхода на Враца. Той коментира, че във времето този участък е бил забравен, но сега вече няма да е така и по най-бързия начин ще се възлагат процедури за ОВОС и последващ ремонт на трасето.
За участъка Монтана-Ружинци има постановление на Министерския съвет, с което е одобрено отчуждаване на имоти по трасето с дължина 41 километра. „Надявам се след Великден това да приключи и да започне строителството на пътя“, каза Шишков.
В края на януари предстои да започнат и процедури за технически проект за участъка между Монтана и Враца.
Процедури текат и за изграждането на тунел под прохода “Петрохан”, но Шишков изрази съмнение, че държавата може сама да инвестира изграждането на такъв тунел. За да не се превръща в поредната строителна илюзия, министърът предложи теренът да бъде даден на концесия.
Направлението Видин - Ботевград е приоритетен проект в инвестиционната програма на АПИ и Министерството на регионалнато развитие до 2022 г., тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на трасето от Дунав мост 2 ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите „Хемус“, „Тракия” и „Струма”.
преди 1 година Как така държавата може да строи други тунели, пък този не може сама....дали някой няма "наша фирма", която да даде огромна цена, но пък като и се даде концесия всичко да е "точно"? отговор Сигнализирай за неуместен коментар