IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Къде е България в новите транспортни коридори между Европа и Китай?

Дигиталната трансформация е ключова за развитие на транспортния сектор, каза Иван Петров, президент на Международната федерация на спедиторските сдружения

17:14 | 22.12.22 г. 3

Съчетаването на различни видове транспорт наред с дигиталната трансформация са ключови за успешното развитие на транспортния сектор. Това каза Иван Петров, президент на Международната федерация на спедиторските сдружения, в предаването „Бизнес старт” по Bloomberg TV Bulgaria.

Той отбеляза, че секторът е имал шокови проблеми при блокадите заради Covid, но това е преминало.

"Основната криза, която беше предизвикана в света, беше кризата в морските контейнери. Това бе най-сериозният проблем в последните две-три години. Пристанищата затваряха едно след друго, потоците бяха трайно нарушени и се стигна до повишаване на цените на някои от потоците на световните пазари до 1000%“, коментира Петров.

По думите му сега настъпва следващият ефект от кризата – има прекалено много празни контейнери, които са задръстили пристанищата.

Коментирайки транспорта на стоки по Транскаспийския международен транспортен маршрут, събеседникът посочи, че този коридор има голямо бъдеще. „Свързващата ни инфраструктура с Румъния и Турция обаче е напълно неподготвена”, каза гостът в предаването.

„Румъния и Турция не желаят да развиват съобщенията си с България. Турция има значително повече възможности да транспортира от Китай до своите пристанища на Средиземно море и товарите да продължат с фериботни линии до Триест и други пристанища и да избегнат България“, коментира Иван Петров.

Целия разговор може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:15 | 22.12.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

3
rate up comment 0 rate down comment 1
danchomentata
преди 1 година
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB_%D0%98%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B1%D1%83%D0%BB
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 2
danchomentata
преди 1 година
Магазин се отваря на кьоше
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 0
alex8712
преди 1 година
Най-голямото БГ пристанище Варна просто бледнее пред това в Констанца - 160000 TEU срещу 700000 TEU, разликата в обработените тонажи е още по-трагична. Да не говорим, че Варна е като остров по отношение на транспорта - без магистрала към София или Бургас, без интермодален терминал, фериботните връзки към Грузия са през Бургас... Надали подобна разлика в сравнение с Румъния може да бъде наваксана...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още