Печалбата на Air France-KLM за третото тримесечие надмина пазарните очаквания, като авиокомпанията отбеляза благоприятното въздействие от по-силното търсене въпреки понижения капацитет и инфлационния натиск върху разходите, съобщава Ройтерс.
Френско-холандската група отчете оперативна печалба от 1,02 млрд. евро през третото тримесечие, надхвърляйки медианната оценка на анализатори от 844 млн. евро. Приходите на Air France-KLM възлизат на 8,11 млрд. евро, което е над нивата от 2019 г.
„Въпреки че ситуацията остава незадоволителна на някои ключови летища, особено засягайки KLM в нейния център Schiphol в Амстердам, отчитаме значителни подобрения след оперативните предизвикателства, които се появиха по-рано тази година“, заяви главният изпълнителен директор на групата Бен Смит.
От април авиокомпаниите в цяла Европа са изправени пред недостиг на персонал и спорове относно размера на заплатите, тъй като обслужващият персонал и пилотите търсят начини да се справят с ускорената инфлация.
Авиокомпаниите бяха принудени да съкратят хиляди полети от своите графици и да ограничат продажбите на билети за предстоящата зима.
Тези смущения доведоха до 60 млн. евро допълнителни разходи за компенсации в сравнение със същото тримесечие на 2019 г., изтъква Air France-KLM.
Компанията, чиито дейности включват карго, аеронавтика и поддръжка, изтъква, че очаква доходността да остане стабилна през зимния сезон със солидно търсене в съответствие с капацитета.
Трафикът и пътниците през третото тримесечие при Transavia, нискобюджетното дъщерно дружество на групата, се увеличават съответно с 45,4% и 41,8%, водени от възстановяването на търсенето в Северна Африка и Европа, въпреки рекордно високите инфлационни нива в еврозоната.
Air France-KLM очаква нивата на капацитет на местата през четвъртото тримесечие, през цялата 2022 г. и а първото тримесечие на 2023 г. да бъдат съответно около 85%, 80% и 90%. Групата е уверена, че процесът на възстановяване ще продължи.
Конкурентът Lufthansa заяви по-рано, че през това тримесечие е „оставил (пандемията) зад гърба си“ и предостави оптимистична прогноза за въздушния транспорт, очаквайки стабилно търсене с висока средна възвръщаемост.