Започват спешни мерки за стабилизиране на Българските държавни железници (БДЖ). Това заяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски на брифинг днес.
Той цитира данни от проверка на железопътното дружество, според които от началото на годината са отменени 5700 бързи и пътнически влакове, или повече от 12 дни на територията на страната те не са се движели.
„Това са изключително тревожни констатации за изпълнението на услугата по договора на дружеството с държавата за превоз на пътници“, каза зам.-министърът, цитиран от пресцентъра на ведомството.
Папукчийски допълни, че генерираните закъснения на ежедневна база са между 1000 и 1800 минути. Установенo е и системно допускане на лоша хигиена и поддръжка на подвижния състав.
Общо седем от общо петнадесет нови локомотиви „Сименс Смартрон“ са спрени от движение. Предстои и още един да бъде спрян.
През януари една седемнадесетгодишна мотриса „Сименс Дезиро“ е нарязана за скрап, въпреки че експлоатационният ѝ живот е между 30 и 35 години. „Това е резултатът от неупражняването на контрол и безхаберното отношение от страна на БДЖ“, посочи Папукчийски.
Разпоредено е на ръководството на БДЖ да предприеме незабавни мерки за спешно ремонтиране на локомотиви и вагони, така че графикът за движение на влаковете да бъде покрит на 100%.
Красимир Папукчийски обяви, че „БДЖ-Товарни превози“ също е в лошо състояние. Просрочените и невзетите вземания на дружеството възлизат на 23 млн. лева, а ремонтни дейности на вагони и локомотиви са забавени. „Компанията няма капацитет и не е готова да оперира на интермодалните терминали за товари, като се забелязва и отлив на товародатели“, заяви заместник-министърът.
Красимир Папукчийски изтъкна, че до това състояния на БДЖ се е стигнало поради занижения контрол от страна на ръководството на дружеството върху изпълнението на договорите за ремонт на подвижния състав.
Относно вливането на дружествата в национална компания Папукчийски отбеляза, че това решение е взето без да бъде изготвен необходимият анализ за ефектите и последиците от това действие. Това се потвърждава и от получен документ от БДЖ, в който се предлага да бъде забавено вливането въпреки заповедта на предишния министър.
Оценките на служебното транспортно министерство контрастират силно с тези на редовното ръководство на ведомството, което в края на мандата се похвали, че БДЖ за първи от десет години е излязла на печалба.
преди 2 години Тези нищо не казват за печалбата, макар че и останалите неща са важни, но намирисва на някаква далавера. Виж акло наистина е нарязана мотриса трябва да се провери какво е било състоянието и. отговор Сигнализирай за неуместен коментар