Порочен модел на финансиране на пътни ремонти
През договорите за поддръжка на пътищата, както се видя от данните на Виолета Комитова от миналата година, минават сериозни безконтролни плащания извън предвидения бюджет.
Въпросът е, че досега бюджетите на пътната агенция винаги бяха очевидно недостатъчни. Правителството на ГЕРБ обаче всяка година отпускаше допълнителни милиарди за пътно строителство с постановления на Министерския съвет, а не със санкцията на парламента чрез актуализация на бюджета.Сметната палата критикува този модел на финансиране в специален одит за програмното бюдежетиране, в който се разкрива, че регионалното министерство надвишава в пъти бюджета си в периода 2016-2018 г.
През 2016 г., при гласуван бюджет от 327 млн. лева, ведомството е похарчило 1,7 млрд. лева. През 2017 г. бюджетът на министерството е бил за малко над 400 млн. лева, но са похарчени 1,5 млрд. лева. През 2018 г., при бюджет от малко под 420 млн. лева, ведомството е извършило разходи за 2,1 млрд. лева.
Още няколко поръчки за над 37 млн. лева
Пътната агенция е обявила и процедура за строително-монтажни работи на шест моста на 10 август на обща прогнозна стойност от почти 34 млн. лева без ДДС. Предвижда се ремонт на надлез на пътя Провадия-Айтос за 5 млн. лева; мост над р. Вит на пътя Шипково-Рибарица-Тетевен-Гложене-Ябланица за 3,2 млн. лева; неремонтираният виадукт при км 59+727 на магистрала „Тракия“ за малко над 3 млн. лева; мост над р. Марица на пътя Плодовитово-Асеновград за 13,55 млн. лева; мост над р. Искър на Софийския околовръстен път за 2,1 млн. лева; надлез над жп линия на пътя Сливен-Ямбол-Средец за малко над 7 млн. лева.
Срокът за подаване на оферти е 19 септември.
На 8 август са обявени и процедури за проектиране на пътен възел „Кермен“ на магистрала „Тракия“ при км 261+408 за 150 хил. лева и идеен и технически проект за магистрала от ГКПП Гюешево на границата със Северна Македония до Дупница за 3,1 млн. лева. Оферти по първата поръчка се подават до 12 септември, а по втората – до 15 септември.
Трудно би могло да се каже откъде може да дойде финансирането за този магистрален участък. Той би бил част от транспортен коридор №8, т.е. има шанс да получи европейско финансиране, например по Механизма за свързване на Европа, въпреки че приоритет на Европейския съюз (ЕС) са железопътните проекти.
Такава магистрала ще свърже границата със Северна Македония с магистрала „Струма“ при Дупница към Гърция и към София, а оттам – с магистралите „Хемус“ и „Тракия“ и скоростния път Видин-София. Ако в бъдеще се проучи вариант за удължаване на магистралния участък от Дупница до Ихтиман, ще има и директна връзка с магистрала „Тракия“.
преди 2 години Браво е. Радев ще свърши за 2 седмици повече работа от Киро за 1.5 години. Мислехми се, че Банкята лъже, че без него ще спре строителството. Обаче Аладин ни омагъоса с приказки за мостовете и тунели до луната, накрая се оказа, че няма мозък да ремонтира 2 метра тротоар. отговор Сигнализирай за неуместен коментар