Агенция „Пътна инфраструктура“ е обявила ключови обществени поръчки – тези за поддръжката на републиканската пътна мрежа и магистралите, както и още няколко по-малки процедури, на обща стойност почти 3 млрд. лева с включено ДДС в последната седмица.
Това се вижда от регистъра на обществените поръчки.
Интересен е моментът, в който се случва това – още в първите дни на управление на служебно правителство, след като редовният кабинет на Кирил Петков не изплати наддоговорените средства извън предвидения бюджет по предишните договори за поддръжка на пътищата в пълния им обем. Същевременно пътното поддържане е гарантирано само до края на септември, т.е. с избора на изпълнители на процедурите, обявени в 12 без 10, ще трябва се бърза.
Старите договори за поддръжка на пътищата бяха прекратени през миналата година от тогавашния служебен министър на регионалното развитие Виолета Комитова. Самата Комитова и тогавашният служебен финансов министър Асен Василев внесоха сигнал до главния прокурор за възлагане на пътни ремонти през договорите за поддръжка на пътната инфраструктура за сума, която надвишава 4 пъти годишния бюджет на Агенцията „Пътна инфраструктура“.
Новите поръчки
Процедурите за поддръжка на пътищата са за всички шест региона на планиране, както и още една за магистралите „Струма“, „Тракия“, „Марица“ и „Хемус“ в изградените ѝ участъци. Общата им стойност е за почти 2,4 млрд. лева. Всички са обявени на 10 август.
Прогнозната стойност за поддръжката на републиканската пътна мрежа в Северния централен район е малко над 286 млн. лева без ДДС, за Южния централен район е за 378,5 млн. лева, за Югозападния е за 358,1 млн. лева, за Югоизточния е за 295,5 млн. лева, за Северозападния е за 333,7 млн. лева, за Североизточния е за 246,8 млн. лева, а за магистралите е за 456,9 млн. лева.
Срокът за получаване на оферти по процедурите е в периода 12-15 септември. Предсрочните избори са насрочени за 2 октомври и поне от данните от проучванията на общественото мнение не се очаква бързо формиране на нов редовен кабинет заради фрагментирания парламент и липсата на мнозинство на всяка от партиите, които се очаква да влязат в Народното събрание.
Предишните договори за поддръжка на републиканската пътна мрежа и магистралите, вкл. и зимната поддръжка, бяха прекратени през 2021 г. от служебния министър на регионалното развитие Виолета Комитова, след като стана ясно, че по същите договори са възлагани и по-сериозни ремонти, които е трябвало да бъдат обявени като търгове и да се търсят изпълнители. Така пътната агенция е надвишила годишния си бюджет с над 1 млрд. лева за същата година.
Комитова поиска актуализация на бюджета на ресорното си министерство, а оттам и за Агенцията „Пътна инфраструктура“, с 1,5 млрд. лева, но така и не я получи. След това регионалният министър от кабинета на Кирил Петков – Гроздан Караджов, се пребори за половината от парите по наддоговорените бюджети.
Междувременно точно тогава Агенцията обяви нови поръчки за пътно поддържане, но след това ги спря с мотив, че има пропуски в документацията за участие.
преди 2 години Браво е. Радев ще свърши за 2 седмици повече работа от Киро за 1.5 години. Мислехми се, че Банкята лъже, че без него ще спре строителството. Обаче Аладин ни омагъоса с приказки за мостовете и тунели до луната, накрая се оказа, че няма мозък да ремонтира 2 метра тротоар. отговор Сигнализирай за неуместен коментар