Екип на международната организация Skytrax беше на посещение на летище София през седмицата, за да направи първоначален одит на дейността на аерогарата.
Одиторите изследваха задълбочено целия път на пасажера – от транспортната свързаност с летището, регистрацията за полет и обработка на багажа, проверки за сигурност, граничен и митнически контрол, задеведията за хранене и търговските зони, удобствата и организацията на процесите при пристигане и заминаване, включително отношението на служителите, чистотата и санитарните зони, качеството на безжичната връзка и много други. В следващите седмици резултатите ще бъдат представени в официален доклад, допълват от летището, посочват от столичния аеропорт.
След одита летище София ще планира и осъществи десетки подобрения – както по отношение на инфраструктурата, така и свързани с процесите и технологиите, за да подобри комфорта за пътниците и ефективността на операциите.
Одитът има за цел безпристрастно да оцени потребителското преживяване на летището, като определи силните страни и областите за подобрение.
През юни летище София обяви стратегическата си цел да стане 5 звездна регионална аерогара до 2028 г., първа стъпка, от която е приключилият одит на Skytrax. Стратегията на „СОФ Кънект“ за следващите 5 години включва 4 ключови области – „Потребителско преживяване“, „Ефективност“, „Околна среда“ и „Икономически и социален принос“, като за постигането на всяка от целите компанията има детайлен график с конкретни стъпки.
„5 звездният рейтинг е амбициозна, но напълно възможна цел, която вече изпълняваме. Имаме отличен екип, необходимите ресурси и ясен план. Вярвам, че за пътниците на летище София предстоят много добри новини“ каза изпълителният директор на „СОФ Кънект“ Хесус Кабайеро.