IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Преодоля ли България имиджа си на евтина туристическа дестинация?

Изминалият летен сезон нямаше никакви сериозни сътресения, но все още не успяваме да върнем нивата отпреди пандемията, посочват експерти

17:57 | 24.09.24 г. 3
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Сериозни големи западноевропейски туроператори вече припознават България не като евтина дестинация, а като „value for money(добра услуга спрямо цената, бел. ред.). Това е много добър знак за развитието и промотирането на България като дестинация в чужбина и означава, че се налагаме по-добре на международния пазар. Това каза Димитрина Горанова, председател на Управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), в анкета на Bloomberg TV Bulgaria на тема: „Какъв туристически сезон изпраща България“.

„Този туристически сезон може да се отбележи с две неща – това е петият сезон от началото на кризата и първият, в който нямаше никакви турбуленции и сериозни сътресения по време на активния сезон. Вторият факт, който трябва да се отчете, е че имаме обратна връзка от сериозни големи западноевропейски туроператори, които припознават България вече не като евтина дестинация, а като „value for money”, посочи експертът.

Горанова отчете, че по-различна е ситуацията, когато говорим за вътрешността на страната и така наречените обиколни групи – културно-историческият туризъм, защото там бизнесът се възстановява с най-бавни темпове. "Тази година наблюдаваме, че цените за тези продукти стават неконкурентни спрямо наши основни конкуренти като Румъния, които имат много по-голям брой посетители за много по-ниска цена на пакетите….Като цяло очакваме един по-силен летен сезон, но все още имаме съмнения дали ще сме достигнали нивата от 2019 г.", посочи председателят на АБТТА.

Според Константин Занков, главен експерт в Институт за анализи и оценки в туризма, хотелите, които са успели да направят добра дигитална трансформация и са имали активен интернет маркетинг, са извлекли повече възможности, резервации и повече сигурност и устойчивост.

„Изпращаме добър туристически сезон във всичките му форми, които предлага България - не само морски…При някои пазари има доста добро увеличение и връщаме нивата от 2019 г. и дори ги надминаваме. При други пазари, като германския, има спадове и все още не може да си върнем нивата от преди пандемията…Пазари като Полша, Румъния и Великобритания се представиха много добре това лято и имаме ръст“, посочи Занков.

„Основно този сезон бе представен от българския турист, без него нямаше да можем да отчетем такъв резултат. Основните чужденци, които идват, са съседите ни от Румъния и много малко европейци“, коментира Венцислав Венев от Български туристически съюз. 

„Доста отстъпихме от позициите ни на европейския пазар. Трябва да обърнем внимание и на информационните центрове... Дигитализацията също е много важен момент… нямаме единен дигитализиран продукт в България, където да има възможност туристът, когато пристигне, да получи информация“, заяви той.

„Туристическият сезон, който изпращаме, е доста противоречив, труден и изпълнен с много предизвикателства...Обемите, които очаквахме, не се случиха, а сезонът от година на година става все по-кратък", каза Павлин Косев, председател на Варненската асоциация на ресторантьорите и хотелиерите (ВАРХ).

По думите му добра новина е, че като инфраструктура и модернизация на хотелите и като качество на туристическата услуга са на доста високо ниво. „Хубаво е да се гледа в посока глобално развитие на морския ни туризъм, защото липсата на чартъри дава отражение, а липсата на магистрала между Варна и Бургас също“, посочи Косев.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:59 | 24.09.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Туризъм виж още

Коментари

3
rate up comment 0 rate down comment 0
khao
преди 1 месец
До: Tikva007 или пък ти да преодолееш имиджа си на лека жена... не стават така лесно тия работи! :))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 1
blue91
преди 1 месец
Иcкатe напълно нови yсещания в CEKCA? Tогава тpябва да опитате това нещо:----- https://do.my/xpro
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 2
Tikva007
преди 1 месец
*Преодоля ли България имиджа си на евтина туристическа дестинация?* - Имиджа си на евтина туристическа дестинация и да не го преодолее, никой няма да й държи карез, но имиджа й на евтина политическа ммъссттия няма как да преодолее.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още