IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как се печели потребителско доверие у нас с туристически продукт за пътувания

Защо България е тестов пазар на бизнес модела на Vola.bg, коментира Даниел Труица, главен изпълнителен директор и съосновател на платформата

20:23 | 05.09.24 г.
Снимка: Chris Ratcliffe/ Bloomberg
Снимка: Chris Ratcliffe/ Bloomberg

Vola.bg е единствената платформа в България, която предлага гъвкавост на клиентите, каквато не може да бъде открита при конкурентите от туристическия бранш. Това съобщи в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria Даниел Труица, главен изпълнителен директор и съосновател на Vola.bg. Платформата дава възможност потребителите да променят съществуваща дестинация и датите за пътуването, а разходите се поемат от компанията.

След анализ компанията установява, че инвестицията за привличането на нови клиенти е по-висока от тази, която ще платят, ако сегашните клиенти се възползват от тази услуга. "Опцията създава добри впечатления на потребителите и дава конкурентно предимство. Според общите условия на платформата тази услуга може да бъде използвана веднъж в периода между резервацията и дата на полета. Платформата отчита, че между 15-20% от резервациите претърпяват някакъв вид промяна", обясни Труица. И добави, че този продукт се предлага само в България, като компанията използва пазара у нас да събере данни и да ги анализира.

Частният инвестиционен фонд Resource Partners придобива 80% от групата на Interactive Travel Holding, под шапката на която са платформите Vola.bg и Vola.ro, които оперират в България и Румъния. Настоящият мениджмънт остава на позициите си и 20% от дяловете се задържат в управленския екип на компанията, обясни Труица. Целта на Resource Partners е да инвестира в компания, като очаква тя да расте в следващите от три до пет години.

"Компанията оперира в Полша, Румъния и България и Молдова", каза Даниел Труица и отбеляза, че държавите от Централна и Източна Европа са "мост към западните пазари и предоставят по-големи възможности за растеж".

Според него това се наблюдава не само в сектора на пътуванията и туризма, но и във всеки бизнес, ориентиран към клиенти.

Vola стъпва на българския пазар през есента на 2023 г., като това е бил първият нов пазар на компанията от много време, обясни Даниел Труица. Дружеството планира експанзия на други пазари до края на тази и в началото на следващата година. Планът е в края на 2025 г. да достигне до 14 пазара.

 „Това лято се наблюдаваха интересни тенденции в туристическия сектор. Една от тях е свързана с цените на полетите, тъй като след пандемията се видя рязък ръст на цените, но пикът бе достигнат през 2023 г.“, посочи Даниел Труица, който не очаква скоро да има сериозно ново поскъпване.

Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "В развитие" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:23 | 05.09.24 г.
Най-четени новини
Още от Туризъм виж още

Коментари

Финанси виж още