IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Д. Попов: Алтернативният туризъм у нас набира скорост, нужна е реклама

Сред чуждестранните туристи липсва информираност за всички видове туризъм, коментира председателят на Българска асоциация за устойчив туризъм

22:07 | 24.07.24 г.
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Сред чуждестранните туристи липсва информираност за всички видове туризъм, които предлага България и комуникационната стратегия трябва да бъде преосмислена. Това коментира Димитър Попов, управител на Penguin Travel и председател на Българска асоциация за устойчив туризъм, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.

„Комуникационната стратегия на България в сектора на туризма не е ориентирана към чуждите пазари, страната не е позната дори и за най-близките и традиционни пазари, тъй като фокусът е насочен само върху морския туризъм. Въпреки че 70% от територията на България е планинска, а бреговата ивица като дължина не може да се сравни с тази на Гърция, все пак страната ни инвестира главно в реклама на черноморския туризъм“, посочи гостът в предаването.

Попов посочи, че алтернативният отдих става все по-популярен, което привлича туристи, но все още може да се направи много по този въпрос като част от туристическата политика.

По думите му средствата за туристическа реклама не трябва да се фокусират върху морския туризъм, а и към други сегменти.

Попов е на мнение, че рекламният бюджет трябва да се насочи не там, където има насищане, а там, където има потенциал за развитие. 

Събеседникът обясни, че трудно виненият туризъм може да се сравни с този в по-известни и големи региони за вино в света, като туристите, идващи в този сегмент, търсят комбинирано преживяване. Важно е да се разгледа мотивацията на туристите в алтернативните форми, които идват в България, посочи събеседникът.

Той допълни, че има специализирани изложения, на които може да се представят различните форми туризъм и всичко, което предлага страната ни, но България не се възползва изцяло от тези събития.

Гостът обясни, че за туризма у нас най-големите пречки са свързани с нормативната база, която е ограничаваща за алтернативните форми на туризъм.

Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:08 | 24.07.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Туризъм виж още

Коментари

Финанси виж още