Туристите вече не се различават по вид, както бяха определени в миналото – с интерес към спортен туризъм, балнео туризъм, защото искат да ползват всички възможностите, които им се предлагат. Да, може целта на пътуването ни да е с определен знаменател, но ние сме много повече взискателни по отношение на запълване на своята почивка. Този коментар в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria направи проф. д-р Лилия Терзиева, преподавател и изследовател в Университета по приложни науки в Хага.
„В България бихме могли да посочим винената индустрия като един добър пример“, посочи тя и напомни, че в началото на прехода виненият туризъм бе подценяван, но сега българското вино вече е познато и всеки осъзнава, че към българското вино се комбинира и българската кулинария.
Според нея, там, където са съсредоточени българските винопроизводители, е съсредоточена и културно-историческата стойност и наследство на България. „И тази комбинация създава истинския профил на успешни примери за социални предприемачи. Особено за хора със специални нужди, особено за общности, които изразяват своят културен облик, посредством туристическият продукт, който предлагат“, обясни проф. Терзиева.
По думите ѝ социалното предприемачество в туризма се отразява и в начина, по който бизнесът взаимодейства с неправителствените структури. И даде пример със скандинавските държави, които по най-подходящия начин се рекламират и брандират.
Проф. Терзиева припомни, че преди двайсетина години хората почиваха по две до три седмици в годината, докато сега почивката се съсредоточава в дълъг уикенд, или 4-7 до максимум 10 дни. „И туристът би искал максимума от дадена туристическа дестинация в синхрон с начина, по който тя ще пребъде в своята устойчивост, обясни експертът и потвърди, че скандинавските страни са изградили този профил.
Лилия Терзиева смята, че „социалното предприемачество в туризма се превръща в нещо изключително популярно“. То не е присъщо само на развитите държави и на тези, които са напреднали вече в начина, по който гледат на туризма“, подчерта тя и даде за пример азиатските държави, които са много развити като туристически дестинации, но начинаещи по начина, по който възприемат туризма.
„При тях туризмът не е единствено и само притежание и облик на онези бизнеси, които допринасят за развитието на икономиката. Туризмът е изражение на начина, по който те възприемат дестинацията и локацията като цяло“, поясни проф. Терзиева.
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "В развитие" може да гледате тук.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо полетът на бомбардировача B-2 Spirit струва толкова скъпо?
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба