Започва най-натовареният сезон за пътуване през годината. Според Американската автомобилна асоциация почти 44 млн. души в САЩ ще започнат неофициално лятото си с пътуване през уикенда на Деня на загиналите във войните, което е с 4,1% повече в сравнение с 2019 г. „Не сме виждали такива цифри на пътуванията през уикенда на този ден от почти 20 години“, казва Паула Туидейл, старши вицепрезидент на AAA Travel, цитирана от Bloomberg. „Прогнозираме допълнителен брой от един милион пътници през този уикенд в сравнение с 2019 г.“
Във вторник Администрацията за транспортна сигурност също съобщи, че очаква за първи път да провери повече от 3 милиона пътници в национален мащаб в рамките на един ден „в някакъв момент това лято“. И това не е само в САЩ. Според последните проучвания на Световния икономически форум в световен мащаб броят на туристите тази година най-накрая ще се върне на нивата отпреди пандемията от Covid-19.
Ето и някои основни промени в индустрията, които ще засегнат туристите по цялото земно кълбо.
Изкуственият интелект ще продължи да влияе на пътуванията
Усъвършенстването на генеративния изкуствен интелект ще нараства – както и инструментите за планиране на пътувания, които използват тази технология. На 14 май Expedia пусна AI приложение, предлагащо услугите на асистент за пътуване, наречено Romie. То може да изготвя индивидуални маршрути и да сигнализира за всякакви неочаквани смущения по време на пътуването.
Продуктът на Expedia се присъединява към постоянно нарастващия пейзаж от инструменти за планиране на пътувания с изкуствен интелект. По-рано тази година Booking Holdings пусна Ask Kayak и Kayak PriceCheck, за да помогне на пътниците да намерят идеи за почивка и бързо да сравнят цените на полетите със 100 различни уебсайта.
Важна роля играе и биометричната технология - допълнителна форма на изкуствен интелект, която се внедрява на световните летища, за да се ускори чекирането или предаването на багажа.
Пътешествията за петцифрена сума скоро ще се превърнат в норма
Според базираната във Флорида компания Squaremouth, която сравнява застраховки за пътуване, това лято международните пътувания ще струват средно по над 9000 долара на човек. Това е повече от всякога и 7% увеличение спрямо 2023 г. И тъй като разходите за пътувания продължават да се покачват, се покачва и цената за застраховането им. Проучването на Squaremouth показва, че премиите за застраховка при пътуване са се увеличили с 22% на годишна база, до над 600 долара през 2024 г.
Пътуването ще бъде по-достъпно
Туристическият бранш увеличава подобренията за хора с физически увреждания - пазар за 58 млрд. долара. Той все повече се стреми да отговори на нуждите и на невродивергентните пътници: според платформата за резервации на пътувания Autism Travel 87% от семействата с деца с аутизъм намират пътуването за толкова сложно, че се отказват от него. Някои хотели вече намират начини да помогнат това да се промени.
Virgin например осигурява на повече от седемте си обекта по света сертификата Autism Double Checked, който гарантира, че членовете на персонала са обучени да помагат правилно на гостите от аутистичния спектър. От Hyatt също наскоро обявиха стремеж в тази посока.
От технологична гледна точка Google продължава да разширява функциите за достъпност в Google Maps, включително списъците с места, достъпни за инвалидни колички. Нови са също четенето на екрана и гласовите указания за незрящи или слабовиждащи пътници, които казват на потребителите, когато, да речем, се движат по грешен път.
Резервациите в последния момент ще стават все по-чести
Резервациите в последната минута се увеличават, смятат експерти от туристическия бранш, като обясняват тази тенденция с нарастващия дял на пътуващите от поколението Z. Това е глобална тенденция: около 78% от международните пътници, анкетирани от American Express тази година, са посочили, че предпочитат пътувания в последната минута и оставят място в маршрутите си за непланирани преживявания.
All Inclusive хотелите ще предлагат още повече лукс
Вериги като Marriott, Hilton и Hyatt залагат на модела „всичко в едно“ с откриването на нови обекти в горещи точки като Ривиера Мая в Мексико и Пунта Кана в Доминиканската република. Те ще предложат нещо повече от разкошни апартаменти и километри бели пясъчни плажове - като удобства, които варират от СПА център с площ 10 000 кв. м и менюта с фермерски продукти до барове с панорамна гледка към морето.
Хотелите няма да станат по-достъпни
Според доклада Hotel Monitor 2024 на American Express Global Business Travel цените на хотелите ще се повишат в повечето големи градове през тази година. В началото на годината той прогнозира, че цените ще скочат с 10-17% на годишна база на най-засегнатите пазари.
Не става дума само за луксозния сектор, а за всичко от бюджетни мотели до петзвездни хотели в световен мащаб.
В Лондон и Сан Хуан, Пуерто Рико се очаква средната цена за нощувка да достигне около 370 долара, което представлява увеличение от 6-10% на годишна база. И тъй като услугата Airbnb продължава да бъде изтласквана от големи градове като Ню Йорк и Амстердам, ценовият натиск върху местата за настаняване само ще продължи да нараства.
преди 5 месеца странна статия, която ни информира за тенденциите в далечните страни :) ... а при нас какви са тенденциите? отговор Сигнализирай за неуместен коментар