IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

С колко ще повишат цените си хотелите?

Какви ще са инвестициите и каква ще е рекламата на туристическия бизнес, коментира Георги Дучев, изпълнителен директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели

22:50 | 15.02.24 г.
Снимка: Chris Ratcliffe/ Bloomberg
Снимка: Chris Ratcliffe/ Bloomberg

През миналата година цените на хотелите се повишиха между 10 и 15%. Очакванията на 60% от хотелиерите е за 10% ръст през тази година, който ние оценяваме като неочаквано слаб. Този коментар направи в предаването „Светът е бизнес“ на Bloomberg TV Bulgaria Георги Дучев, изпълнителен директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели.

Той се позова на национално проучване на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели, което обхваща вижданията на бизнеса за 2023 г. и очакванията за 2024 г.

Дучев направи сравнение в Гърция, където има повишение на хотелските цени от порядъка на 50-60%, а в Италия дори 100%.

„Ръстът у нас е консервативен и има причина да бъде такъв – конкуренцията е много силна и липсват много външни пазари. Хотелиерите компенсират ръста на цените с техния марж – свиват маржа за сметка на това да не се стигне до по-сериозно повишаване на цените“, обясни експертът.

По данни на проучването Румъния е най-важният пазар за България целогодишно, следвана от Великобритания, Германия и Полша.

Що се отнася до инвестициите в бранша, Дучев отбеляза, че 50% от хотелиерите предвиждат до края на тази година сериозни средства, които да инвестират в ключови реновации, а 20% предвиждат разширяване на хотела или инвестиции в нов хотел.

Той напомни, че по инициатива на Министерството на туризма по линия на публично-частно партньорство около 5 млн. лева ще бъдат инвестирани в национална реклама съвместно с общини, туроператори и летищни оператори във Варна и Бургас.

„Очаква се тези средства да бъдат почти удвоени от собствени средства на туроператорите, тъй като това ще бъде съвместна реклама на Министерството на туризма и чуждите туроператори“, посочи Дучев.

Какъв е бизнес климатът в хотелския бранш след COVID кризата? Кои са предизвикателствата пред мениджмънта на хотелите? Какъв е мотивът на млади, добре обучени кадри, завършили в държави като Швейцария, Нидерландия и Германия, да се върнат в България? С колко се увеличават възнагражденията на персонала на хотелите? 

Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Светът е бизнес" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:13 | 15.02.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Туризъм виж още

Коментари

Финанси виж още