IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Кой е ключът към добрата маркетингова стратегия в туризма у нас?

Малкият туристически бизнес има нужда от държавна подкрепа за рекламни дейности, смята маркетингов консултант

11:01 | 20.10.23 г.

Ключът към добрата маркетингова стратегия в туризма е онлайн присъствието. Държавата трябва да подпомогне бранша с насоки за работата на маркетинговите инструменти за изграждането на ползотворна стратегия. А малките и средни бизнеси са най-нуждаещите се от финансиране за маркетингова дейност. Това каза Евгений Петров, маркетингов консултант от Red Lemon Marketing в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.

Събеседникът отбеляза обаче, че последната програма на Министерството на туризма, която предвижда разширяване на програмата за финансиране на маркетингови дейности в сектора, изключва малките и средните компании, а те са основната част от туристическия бизнес.

„Тези проекти за 5 млн. лева са насочени към общински администрации и големи компании, които обикновено имат маркетингови отдели и бюджети. Едва ли те се най-нуждаещите се в туристическия бизнес получатели на пари от държавата“, допусна Петров. И допълни, че малките и средните бизнеси са тези, които посрещат туристи от България и чужбина, но нямат финансиране за маркетингова дейност.

„Най-много именно те са затруднени в използването на съвременни маркетингови инструменти. Държавата трябва да помогне да се създаде разбиране за маркетинговите инструменти, как работят те и какво трябва да се предприеме, за да имат онлайн присъствие“, каза гостът.

„Основната стратегия в маркетинга, независимо от индустрията, е онлайн присъствието – създаването на функционален уебсайт. Изискванията на съвременния потребител към туристическия продукт са по-високи – той търси добавена стойност, затова онлайн присъствието е ключово, за да бъдат конкурентни и с другите балкански държави“, отбеляза събеседникът. 

Според него по отношение на бюджета за реклама на малките и средни компании би била ключова намесата на държавата с грантове, които да създадат разбиране за маркетингово бюджетиране, финансови консултации и насоки за това как да се употребяват съвременните маркетингови инструменти. "На много места такива бюджети не съществуват – компаниите нямат разбирането как трябва да привличат клиентите си чрез съвременните похвати", заяви Петров.

Според експерта компаниите в туристическия бизнес трябва да имат консистентна рекламна стратегия и планиране, което ясно да очертава как ще се развива техния продукт. За всеки вид туристически бизнес потенциалните потребители са различни, както и каналите за достигане до тях, затова е необходим индивидуален подход към маркетинговото планиране.

Петров отбелязва, че все пак компаниите постепенно се адаптират и вървят в правилната посока с по-активно онлайн присъствие и използване на съвременни инструменти в маркетинга и рекламата.

„За последните 10 години не виждам реални работещи практики, които държавата да е осъществила по отношение на рекламата в туризма у нас. Пишат се множество стратегии, но те са само едни листове, които не помагат на компаниите в сферата на маркетинга.“ Като пример Петров посочва, че държавата може да помогне на компаниите в отношенията им с общинската администрация, като започне да работи за създаването на онлайн връзки - между администрацията и бизнеса.

За добри примери по отношение на успешни маркетинг стратегии в туризма и създаване на напредничав продукт Петров даде държавите Албания и Хърватия.

Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:55 | 20.10.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Туризъм виж още

Коментари

Финанси виж още