Първият български морски курорт "Св. св. Константин и Елена" отбелязва 115 години от създаването си. Тази годишнина символизира ценно наследство за историята за прогреса на курортите в България. Това мнение изрази в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria Людмила Ненкова, съпредседател на Варненската туристическа камара.
Според нея приоритет в развитието на курорта е съчетанието на устойчив и луксозен туризъм и стремеж към съхранение на природните богатства на българското Черноморие.
„Първият български морски курорт се намира на емблематично място, където природата е много щедра в съчетание на чудесна паркова среда и морски туризъм в непосредствена близост до град Варна“, изтъкна Людмила Ненкова и посочи, че историята ни учи, че нашите предшественици са били изключително далновидни хора – видели са потенциала на това място и са започнали да го развиват.
Тя е убедена, че курортът "Св. св. Константин и Елена" се развива в правилната посока. „Вярно е, че се създава впечатление на сериозно застрояване, но ако то се извършва умно с необходимия подход към природата – запазване на отстояние, красива архитектура, то това съчетава туристическата с градската среда“, очерта перспективите пред развитието на курорта съпредседателят на Варненската туристическа камара.
Ненкова смята, че устойчивият туризъм е основна предпоставка за развитие на луксозния туризъм. „Той създава хармония между природа, човек и икономика – нещо, към което всички се стремим, особено в периода на зеления преход. Луксозният туризъм е голямо предизвикателство – от една страна, изключително качествен продукт и същевременно запазване и съхранение на прекрасната природа“, подчерта предимствата на визията за развитието на туризма у нас съпредседателят на Варненската туристическа камара.
Людмила Ненкова посочи, че 16-ият Черноморски туристически форум е посветен на темата „Модел за развитие на туризма в 4 сезона“
По думите ѝ извън летния сезон сегментите, които се развиват в курорта са теласотерапия, спа туризъм, събитиен туризъм и уикенд туризъм. „Това, което следва, е утвърждаване на дестинацията, изграждане на имидж на курорта, на българското Черноморие, на варненската Ривиера“, прогнозира тя.
Ненкова очаква да се разшири палитрата от емитивните пазари, да се обърне по-сериозно внимание на скандинавските страни и съобщи, че най-много чуждестранни туристи досега идват от Румъния и Полша.
„Културният туризъм е от ключово значение за развитието на Варна като културен център на картата на Европа и България, а "Св. св. Константин и Елена" има утвърдена традиция да бъде домакин на много културни мероприятия“, подчерта туристическият експерт, като се надява оттук насетне да се направят успешни рекламни кампании.
Има ли проблеми българският туризъм? Какво е бъдещето на курорта „Св. св. Константин и Елена“?
Отговорът на тези и още въпроси може да научите, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "В развитие" може да видите тук.