До края на годината България ще участва в седем международни туристически изложения, на които ще бъде поставен акцент и върху възможностите за медицински и спа туризъм у нас. Здравният туризъм е сред приоритетите в развитието на устойчив туристически продукт в България, коментира зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева в интервю за предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
Ирена Георгиева взе участие в 10-тия Конгрес на Българския съюз по балнеология и спа туризъм, който се проведе в началото на седмицата в Пампорово. Основната тема на конгреса беше нарастващият потенциал на здравния туризъм и издигането му като приоритет в националната икономика.
"Планът за развитие на здравния туризъм е част от осъществяването на стратегията за устойчиво развитие на туризма в България и включва дейности и действия с всички заинтересувани страни. Това, което правим като първа и успешна стъпка, е подкрепа на работата на българския туристически бизнес с частните здравни каси на Германия".
Георгиева припомни, че Министерството на туризма подписа споразумение с Германо-българската търговска индустриална камара за рекламиране на българския балнео- и медицинския туризъм в Германия с възможността, благодарение на тези частни здравни каси, да бъдат реимбурсирани разходите за балнеолечение на техни граждани в балнеохотелите в нашата страна.
"Именно със съдействието и подкрепата на Бъгарския съюз по балнеология и спа и българския бизнес създадохме и наредбата за сертифициране на балнео-, спа и уелнес центровете (съвместна наредба на Министерството на туризма с Министерството на здравеопазването)".
„Като цяло държавата подпомага развитието на този подсектор на българския туризъм със средствата и лостовете, които тя има, а именно - законодателството, както и рекламата на България като СПА дестинация“, подчерта Ирена Георгиева.
"Министерство на туризма вижда в развитието на спа туризма възможност България да се утвърди като целогодишна туристическа дестинация", коментира заместник-министърът.
До края на годината предстоят седем туристически изложения, на които специализираните видове туризъм, в това число и СПА туризма, могат да имат своето място на националните и информационни щандове, организирани от Министерството на туризма.
"Темата ще залегне в онлайн рекламните кампании, в партньорските програми, които Министерството на туризма организира с националните телевизии. Това са конкретни оперативни стъпки, с които подкрепяме и подпомагаме развитието на този туристически продукт", каза още Ирена Георгиева.
По думите й много от специализираните видове туризъм имат огромен потенциал за развитие в България. Наред със здравния туризъм, може да се развиват културният, еко и приключенският туризъм, виненият и гурме туризмът, посочи Георгиева.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.