От началото на годината до 20 август в страната са регистрирани 720 хиляди СПА туристи, което представлява ръст от 12% спрямо същия период на миналата година. Тези данни съобщи заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева, която участва в провеждащия се днес и утре в Пампорово десети юбилеен конгрес на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм "Нарастващият потенциал на здравния туризъм – приоритет в националната политика на България", съобщава БТА.
Преобладаваща част от посетителите в СПА дестинациите са български туристи, но и гости от Израел, Германия, Великобритания припознават този вид услуги.
Георгиева изтъкна значението на СПА и здравния туризъм, което е приоритет и за Министерството на туризма. Според нея наред с морския и зимния туризъм се насочват усилия за развитие и на специализираните видове туризъм, защото така България може да се превърне в целогодишна дестинация. В рамките на стратегията за устойчиво развитие на туризма в България има и по-малка стратегия за здравния туризъм, което би трябвало да докаже, че министерството гледа на развитието на този вид туризъм като на приоритет, допълни Георгиева.
"Пандемията показа, че най-устойчивата форма на туризъм е здравният, защото медикъл и СПА центровете не затвориха врати в почти цяла Европа", коментира Сийка Кацарова, председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм.
Находищата на минерални води, допълнени от подходящия климат в България, са условия, които според Кацарова дават възможност да се насочат усилията за разгръщане на този вид туризъм.
СПА хотелите у нас бележат добра заетост - от 40 до 80% в годишен план, допълни Сийка Кацарова. Според нея развитието на СПА дестинации стимулира и съпътстващи производства в районите, в които се привличат туристи за здравен и балнео туризъм.
Припомняме, че от това лято все повече германци ще могат да посещават България за балнеолечение, след като втората по големина здравноосигурителна компания в Германия направи одит в четири медикъл СПА центрове у нас.
СПА центровете директно ще фактурират услугите, свързани с превенция в амбулаторни условия, на здравноосигурителната компания и клиентите ще бъдат улеснени и директно ще могат да си върнат парите, без да чакат за издаване на фактура. Подобни стъпки се предприемат и за следващия голям здравноосигурителен пазар – австрийският.