Германският борд по туризъм продължава да позиционира Германия като устойчива туристическа дестинация. Това каза Кристиан Салай, ръководител за Балканите на Туристически борд на Германия, в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.
Основната кампания, която бордът провежда в момента, е тази за „51 обекта, обявени от ЮНЕСКО за световно наследство“. „Германия притежава голям брой места с богато историческо наследство. Това наследство е най-различно - разположено в градовете или под формата на природни забележителности", обясни събеседникът.
Втората кампания е „Почувствай се добре“, която ще започне малко по-късно през годината. Тя е фокусирана върху устойчивостта, защото това е една от основните теми, на които в момента Германия залага.
„Туризмът е един от секторите, който има влияние върху климата, но това не означава, че трябва да се откажем от туризма, а може би трябва да променим начина, по който пътуваме и да сме по-отговорни спрямо аспекта на устойчивостта“, коментира Салай. Той уточни, че туристическият борд провежда изследване за това дали хората се вълнуват от устойчивостта, а резултатите сочат, че повече от половината туристи от Източна Европа се грижат за устойчивостта.
Хората масово се оказват неинформирани, защото мислят, че ще трябва да платят повече. Това е и една от причините германският борд по туризъм да има нов слоган – „Останете малко по-дълго“. Така подсказват на туристите, че дължината на престоя няма да промени цената на транспорта.
Гостът споделя, че инфлацията не се отразява толкова зле на Германия в сравнение с други западни дестинации. Разходите за пътуване до Германия са се увеличили, но не колкото при други дестинации, каза още гостът в предаването.
Целия разговор може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.