Цените на нощувките в хотелите у нас масово са повишени с 10-15% в сравнение с миналата година, като подобен е и ръстът в заетостта. На фона на 30-50% ръст в цените в Гърция и Турция, увеличението не е особено голямо. Това каза Георги Дучев, изпълнителен директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели, в предаването "В развитие" по Bloomberg TV Bulgaria.
Той коментира данните от национално допитване до мениджъри и собственици на хотели, направено в началото на юни.
Дучев отбеляза, че въпреки големия ръст на цените в съседните страни, те успяват да поддържат много сериозен ръст и на нощувките, а „тази част от уравнението при нас се губи." Някои хотели задържат цените за сметка на маржа и залагайки на по-висока заетост, докато други залагат на адекватно увеличение и запазване или лек спад на заетостта, уточни гостът в предаването.
Събеседникът посочи, че една трета от хотелиерите у нас се справят по-добре в сравнение със считаната за еталон 2019 г., но войната и инфлацията в Европа продължават да имат негативен ефект.
“Летният туризъм вероятно няма да достигне нивата от 2019 г., докато при целогодишния СПА и градски туризъм вече се надскачат нивата от годината преди пандемията“, посочи той. Според него летният сезон може да бъде и по-добър от очакваното, но за това трябва предварително планиране, а не да се разчита на шанса.
Като голям проблем Дучев открои това, че България на практика отсъства като дестинация на чуждите пазари и продължава да няма стратегия за развитие на ниво държава. Браншът очаква новото правителство да се активизира в различните посоки, които изостават или са били напълно неглижирани.
"Министерството на туризма трябва да направи един стегната и ефективна стратегия за позициониране на България на международните пазари и в страната. Трябва да се работи проактивно и с други министерства, от които зависи решението на въпроси с визи, инфраструктура, овехтелия Кодекс на труда, който спъва наемането на определен тип кадри", каза събеседникът.
Още от разговора може да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria
преди 1 година Какво 50% увеличение в Гърция и Турция? Не стига, че не предлагат добър продукт, но и само лъжат по интервюта. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година При това качество и това им е много. отговор Сигнализирай за неуместен коментар