IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

При нисък ръст в цените българските хотели не успяват да наваксат със заетостта

Страната ни отсъства като дестинация на чуждите пазари и продължава да няма стратегия за развитие, твърди Георги Дучев

19:47 | 26.06.23 г. 2

Цените на нощувките в хотелите у нас масово са повишени с 10-15% в сравнение с миналата година, като подобен е и ръстът в заетостта. На фона на 30-50% ръст в цените в Гърция и Турция, увеличението не е особено голямо. Това каза Георги Дучев, изпълнителен директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели, в предаването "В развитие" по Bloomberg TV Bulgaria.

Той коментира данните от национално допитване до мениджъри и собственици на хотели, направено в началото на юни.

Дучев отбеляза, че въпреки големия ръст на цените в съседните страни, те успяват да поддържат много сериозен ръст и на нощувките, а „тази част от уравнението при нас се губи." Някои хотели задържат цените за сметка на маржа и залагайки на по-висока заетост, докато други залагат на адекватно увеличение и запазване или лек спад на заетостта, уточни гостът в предаването.

Събеседникът посочи, че една трета от хотелиерите у нас се справят по-добре в сравнение със считаната за еталон 2019 г., но войната и инфлацията в Европа продължават да имат негативен ефект.

“Летният туризъм вероятно няма да достигне нивата от 2019 г., докато при целогодишния СПА и градски туризъм вече се надскачат нивата от годината преди пандемията“, посочи той. Според него летният сезон може да бъде и по-добър от очакваното, но за това трябва предварително планиране, а не да се разчита на шанса.

Като голям проблем Дучев открои това, че България на практика отсъства като дестинация на чуждите пазари и продължава да няма стратегия за развитие на ниво държава. Браншът очаква новото правителство да се активизира в различните посоки, които изостават или са били напълно неглижирани.

"Министерството на туризма трябва да направи един стегната и ефективна стратегия за позициониране на България на международните пазари и в страната. Трябва да се работи проактивно и с други министерства, от които зависи решението на въпроси с визи, инфраструктура, овехтелия Кодекс на труда, който спъва наемането на определен тип кадри", каза събеседникът.

Още от разговора може да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:52 | 26.06.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Туризъм виж още

Коментари

2
rate up comment 6 rate down comment 0
Jorro
преди 1 година
Какво 50% увеличение в Гърция и Турция? Не стига, че не предлагат добър продукт, но и само лъжат по интервюта.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 0
travelboy
преди 1 година
При това качество и това им е много.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още