В България се очакват около 4,7 млн. туристи през летния сезон. Прогнозите са за ръст от 5-7% над предпандемичната 2019 година. Това каза по БНТ министърът на туризма Илин Димитров, според когото туризмът се възстановява от спадовете.
България е съсредоточила рекламата на туризма в съседните ни държави, поясни Димитров, отчитайки, че те са в същата геополитическа ситуация като България. Той постави акцент върху ролята на германския пазар.
"Германският пазар е важен, защото германците идват в крилата на сезона и стоят най-дълго – те определят тенденциите, защото, където започнат да пътуват, натам се засилва туристопотокът“, посочи министърът.
Илин Димитров е убеден, че ще успеем да наваксаме това лято нивата отпреди пандемията.
„Ще рекламираме културния туризъм и то по различен начин – активности с туроператорите, фен турове, но проблем остава липсата на достатъчен бюджет – за цялата година той е 18 млн. лева, което е една двадесета от турската реклама,“ поясни министърът на туризма.
Димитров отрече да има негативна кампания в България, но призна за такава по отношение на региона.
Зимният сезон е бил труден, но успешен, коментира още министърът на туризма Илин Димитров. Той посочи, че в цяла Европа не е имало сняг, а пистите в нашите зимни курорти са били преведени в добър вид, случиха се и стартовете за Световната купа. "70 процента от туристите са българи през зимния сезон", допълни Илин Димитров. По думите му има 1,4 mln. туристически регистрации за зимните курорти, което е с 28% повече от миналата година i с 5% повече от 2019 година.
Петзвездните СПА хотели регистрират над 75% заетост на годишна база, което е много сериозно постижение, посочи още Димитров. Има 18% ръст на СПА туризма спрямо миналата година, добави министърът на туризма.
Илин Димитров коментира и офертите за великденските празници в страната. По думите му цените започват от 80 лева най-ниска цена за ден и достигат до 500, като зависи къде се намира хотелът. Рекламата ни е много силна в Румъния, Полша и Чехия, каза министърът на туризма.