На фона на западните санкции срещу руската авиационна индустрия руските авиокомпании възнамеряват да обслужват по-рядко наличните си самолети Boeing и Airbus.
Авиокомпаниите молят авиационните регулатори за освобождаване от някои процедури, които са задължителни съгласно стандартния протокол, но в момента не са осъществими, съобщава вестник „Известия", като цитира Марат Терешченко, съветник на техническия директор на „Аерофлот". Това включва и „извънредното удължаване на интервалите за техническа поддръжка".
Властите все още не са взели решение.
След началото на руската война в Украйна преди около година Западът наложи санкции срещу руската авиационна индустрия и др. На руските авиокомпании вече не е разрешено да извършват полети в много страни. На западните компании е забранено да доставят резервни части или да извършват какъвто и да е ремонт на самолети на руски авиокомпании.
Около 600 самолета в Русия все още са западно производство (Boeing, Airbus, Bombardier, ATR). Това е повече от две трети от целия граждански въздушен флот.
„И до днес продължават проблемите с достъпа до документацията за техническо обслужване, технологиите и съоръженията за ремонт на отделните части", казва Терешченко.
По същия начин, признава той, е проблематично да се спазват насоките за летателна годност, определени от чуждестранните авиационни власти. Според него периодът за ремонт на западните компоненти на самолетите се е увеличил многократно заради санкциите. Заради тези проблеми браншът настоява не само да се удължат интервалите за проверка, но и да се одобрят „алтернативни" процедури за проверка на безопасността на въздухоплавателните средства.