IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Цените на туристическите пакети ще растат и през тази година

Отпадането на ковид ограниченията се отрази благоприятно на туризма, каза Димитрина Горанова, председател на АБТТА

19:42 | 04.01.23 г.

Засега няма отлив на потребителите заради по-високите цени на туристическите пакети. Това каза Димитрина Горанова, председател на УС на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.

По думите на госта премахването на ограничителните мерки през миналата година се е отразило много благоприятно на туризма като цяло и пътуванията са се възстановили с темпове, които никой не е очаквал. „Потребителите все още искат да си наваксат с пътуванията“, коментира Горанова.

Цените на пакетите се актуализират спрямо инфлацията и това ще продължи през тази година, каза събеседникът.

Горанова коментира и друг сегмент от пътуванията, който получи стимул - шопинг туризмът. „В рамките на ЕС този вид туризъм не е особено популярен, защото стоките са почти еднакви навсякъде, а за българите най-популярната дестинация е Турция, въпреки че заради хиперинфлацията интересът и там намалява“, посочи тя. И допълни, че няма разместване през последните няколко години при водещите шопинг дестинации в Европа.

Освен към Турция, българите пътуват много и до Италия за шопинг, където има доста аутлет магазини. Пътуването до тази дестинация се обуславя и от много евтините нискотарифни полети. 

"Шопинг туризмът се съчетава най-добре с културно-историческия, а също и с рекреативния туризъм. Не само на българите, когато пътуват в чужбина, но и на чужденците, при посещение на планински или морски курорти в България им се предлага шопинг екскурзия до София или другите ни големи градове, където могат да си напазаруват", разказа Горанова.

"Не бих казала, че Бългрия има потенциал за развитие на шопинг туризма като основна цел на посещението, защото страната няма добре известни местни продукти и стоки, които да привличат чужденците и те да пътуват с основна цел да си купят от тези продукти", коментира тя.

Целия разговор вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:42 | 04.01.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Туризъм виж още

Коментари

Финанси виж още