Националната стратегия за развитие на туризма не отчита нито новите дигитални възможности, нито работата в условията на пандемията от COVID-19, тъй като е правена преди години. Затова до 2030 година тя трябва да бъде актуализирана, каза днес служебният министър на туризма Илин Димитров по време на посещението си във Варна.
Промени в Стратегията обаче могат да бъдат предложени и реализирани от правителство с по-дълъг хоризонт, допълни Димитров.
Министърът каза още, че през следващата седмица започва дейността си работната група, която трябва да обмисли проекта за създаване на единна браншова организация в туризма. По думите му докладът с предложението ѝ би трябвало да е готов до месец. Тогава ще започне разработването на закон за създаването на единната организация, който би трябвало да бъде приет от бъдещото 48-о Народно събрание.
Държавата започва активна рекламна кампания, за да бъде увеличен броят на туристите през септември, каза още Димитров. По думите му целта е да бъдат привлечени повече българи, както и граждани от съседните ни държави. Основното послание на кампанията ще бъде, че месец септември е чудесен за море, допълни министърът. Като фактор за привличането на гости по Черноморието той посочи и това, че в края на активния сезон офертите за почивки обичайно са много атрактивни.
За предстоящия зимния сезон Димитров каза, че записванията вече са стартирали, като на пазара в Обединеното кралство има ръст от 20 на сто.