Novo Nordisk повиши перспективите си за 2024 г. в четвъртък и отбеляза по-добра от очакваното печалба за първото тримесечие, докато датската фармацевтична компания се опитва да засили производството на лекарството си за сваляне на тегло Wegovy и да надвие конкуренцията в лицето на Eli Lilly, съобщава Ройтерс.
Novo в момента е най-високо оценяваната компания в Европа по пазарна капитализация – 540,4 млрд. евро преди отчета в четвъртък, на фона на популярността на Wegovy.
Акциите на групата поевтиняха с 2,2% сутринта – малък спад при ценовия им ръст от около 260%, откакто пусна Wegovy в САЩ през юни 2021 г.
Ръстът на продажбите в САЩ е бил положително повлиян от еднократна корекция на продажбите, казва компанията.
Novo харчи милиарди, за да засили производствения си капацитет и да отговори на търсенето на ежеседмичната инжекция Wegovy. Тя е увеличила обема на лекарството, което е доставила на американския пазар през първото тримесечие, посочи главният изпълнителен директор Ларс Йоргенсен в разговор с медии.
Около 27 хил. нови пациенти в САЩ в момента започват с терапия с една инжекция седмично, каза Йоргенсен. „Това е наистина много приятен ръст на обема, както го планирахме“, каза той. Доставките на стартиращите дози са нараснали 4 пъти от декември.
Преди година Novo започна да ограничава броя на американските пациенти, които могат да започнат лечение, намалявайки доставките на най-ниските три дози на потискащата апетита инжекция.
Скромният ръст на перспективите и надминалите прогнози резултати подчертават успеха на Wegovy и лидерската позиция на Novo на пазара за лекарства срещу затлъстяване. Въпреки това Novo е възпрепятствана от способността си да увеличи производството достатъчно бързо, за да отговори на търсенето.
Предвид засилването на обема и конкуренцията цената на Wegovy “леко е намаляла“ през първите три месеца на годината, заяви главният финансов директор Карстен Мунк Кнудсен.
Novo заяви, че сега очаква ръст на продажбите тази година между 19% и 27% в местна валута спрямо по-рано прогнозирания диапазон за ръст от 18% до 26%.
Увеличението на оперативната печалба ще бъде 22% и 30% в местна валута, отново малко над предишната прогноза 21-29%.
„Предвид продължаващите ограничения на доставките, Novo предостави прилични числа“, коментира Маркус Манс, портфолио мениджър в Union Investment в Германия и акционер на Novo.
„Повишаването на насоките беше скромно, но повечето хора не очакваха увеличение толкова рано през годината“, добавя той.
Компанията отчете печалба за първото тримесечие преди лихви и данъци (EBIT) от 31,8 млрд. датски крони (4,57 млрд. долара), над прогнозата за 29 млрд. крони на анализатори в проучване на LSEG тази седмица и с 27% повече на годишна база.