Стефан Динев е Генерален директор на "СТАДА България" ЕООД от февруари 2021 г., с над 20 години опит във фармацевтичния сектор, десет години от които като Мениджър „Продукти без рецепта“ в международни компании. Стефан Динев поема ръководството на "СТАДА България" ЕООД месеци след сливането ѝ с най-голямата компания на българския пазар за хранителни добавки ВАЛМАРК България ЕООД. С него разговаряме за важността на екипа за успехите на компанията и какво я отличава спрямо останалите ѝ конкуренти.
- Г-н Динев, как една фармацевтична компания създава среда на иновации, растеж, но и на принадлежност?
Развитието на всяка компания е в ръцете и умовете на нейните служители. Налице е пропорционална зависимост между ангажираността на екипа и устойчивия успех на компанията.
През 2023 година се утвърдихме като лидер в сегмента „Продукти без рецепта“, продължихме да развиваме генеричното подразделение и препотвърдихме амбициите си по отношение специализираните и биоподобни продукти. Това нямаше да е възможно без ентусиазма и отдадеността на всеки един служител в STADA.
- Кои са успешните практики за създаване на сплотен екип?
Слепващият елемент са споделените цели и ценности. Грижата за здравето на хората е мисия, която споделяме и която ръководи всяко наше бизнес решение. Когато разрастваме екипа си, привличаме кандидати, които освен необходимите умения и опит, са подходящи и по отношение на корпоративната ни култура. Нейните отличителни черти са устойчив растеж и непрестанно професионално развитие.
- Какво ви отличава сред фармацевтичните компании?
Глобално STADA е една от най-бързо развиващите се фармацевтични компании благодарение на поредици от придобивания, стратегически партньорства и силен органичен ръст. Компанията се отличава с високото ниво на децентрализация и автономност – това стимулира атмосфера, в която калкулираният риск, иновациите, смелите, неконвенционални идеи са ежедневие и стандарт. Приемаме грешките като част от процеса на растеж и споделяме наученото от всяка ситуация.
- Споменахте иновациите – какви нови продукти влизат в портфолиото на STADA?
Средносрочно планираме да продължим да разширяваме портфолиото в трите основни стратегически направления – продукти без рецепта, прескрипционни продукти и специализирани продукти, които включват терапевтични решения в сферата на онкологията, неврологията, ревматологията, гастроентерологията.
- Какво е нужно, за да работиш в STADA?
Предишният опит и образование имат значение при избора на подходящия кандидат, но определено не са водещи критерии. Емоционална интелигентност, критично мислене, страст, неотстъпчивост, предприемаческо мислене, висока адаптивност – това са част от качествата, които търсим в новите попълнения и доразвиваме в екипа.