Най-големият производител на вина и високоалкохолни напитки VP Brands International обяви покупката на 1000 дка лозови масиви по време на официалното събитие за откриване на гроздоберната кампания в края на миналата седмица. Лозята се намират край Хисаря и включват както бели, така и червени сортове грозде. Според изпълнителния директор на компанията Иван Папазов, сделката е поредна стъпка в дългосрочната стратегия за устойчиво развитие и ресурсна обезпеченост и ще помогне на производителя да си гарантира още по-стриктен контрол от лозето до бутилката.
„Инвестицията в лозя, в модерна техника и най-вече в служителите са неща, в които силно вярвам, и ще продължат да бъдат ключова част от стратегическото развитие на компанията. Новите лозя ще обогатят сортовото многообразие и ще ни помогнат да си осигурим още по-пълна ресурсна обезпеченост за вината и ракиите ни“, посочи мениджърът по време на събитието. На него присъства и кметът на Съединение Георги Руменов, който благодари на VP Brands International, че продължава да инвестира и развива производството си именно там.
По отношение на реколтата, Иван Папазов заяви, че годината като климатични условия е трудна и кампанията по гроздобера ще е изключително напрегната. Добивите са по-ниски, самото грозде е по-дребно, но с добро качество. "Въпреки предизвикателствата, които ни предложи природата, очакваме реколта 2024 да ни позволи да създадем чудесни вина и ракии, които да отговорят на високите очаквания на нашите клиенти. Опитът на агрономите и приложените агротехнически мероприятия ми дава увереност, че ще предложим топ продукти, както винаги."
Едно от ключовите предимства на VP Brands International, който притежава над 20 хил. дка лозя, е, че те не са съсредоточени на едно място. Това в голяма степен им дава гъвкавост при неблагоприятни климатични условия. За да компенсират по-малкото количество и високата захарност, технолозите на VP Brands ще адаптират технологичните практики. Папазов пожела на екипа си да успеят да се справят във възможно най-кратки срокове с приемането на гроздето, тъй като високите температури са ограничили времето за гроздобер. Производствените бази ще работят на пълен цикъл до обработката на цялото заложено количество като се очаква гроздоберът да продължи до октомври.
Символичното начало бе дадено с посрещане на грозде от сорта Сира, което изпълнителният директор лично инспектира. За пореден път той благодари на екипа на компанията и подчерта, че именно служителите са двигателят за успеха и пазарните постижения на VP Brands International. Компанията е водещ производител на вина и ракии като ключови техни марки са ракия „Пещерска“, мастика и мента „Пещера“, водка FLIRT, уиски Black Ram.