България трудно може да се наложи като винена дестинация на световната карта. По-скоро трябва да се върнем там, където сме били. Това споделиха Георги и Владислав Ванкови, съсобственици на изба ''Одесос'', в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
Те обърнаха внимание, че допреди 1990 г. страната ни е била свързана с огромни обеми, били сме четвърти по големина производител на вино в Европа.
Тези големи обеми, които са се произвеждали, са оставили някакво впечатление у хората, че виното не е толкова качествено, а посредствено. Съответно много хора свързват този тип вина и този тип сортове именно с тази отминала епоха и има предпочитане на вносни вина. За да се появим пак ние на пазара, трябват дружни усилия, не само от нас като производители, но и помощ от държавата', смятат младите предприемачи.
Гостите споделят, че виното се използва като инвестиция повече в чужбина, отколкото у нас. При българското вино, дори най-скъпите бутилки, не са повече от няколкостотин лева.
Ванкови намират инвестицията във винения сектор за много дългосрочна. ''Нужни са опити в подбора на лозята и сортовете, с които избираме да работим. Няма как да изберем гроздето по красота. Просто се набелязват гроздопроизводители, които според нас работят добре и започваме да правим вино в някакво малко количество, за да видим как се получава и какъв продукт можем да пуснем на пазара'', разказват те.
Георги и Владислав Ванкови организират и изложение от 2016 г. насам, насочено към млади хора и целящо да събере по-млада и алтернативна публика, с която да поговорят на езика на виното. Основната идея е да съберат всички млади производители на вино от цяла България, които да дойдат и лично да представят вината си.
По какъв начин влияят климатичните промени на производството на вино и още по темата може да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria