IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Българската Wooden Spoon бе отличена с един от най-важните екологични сертификати

Новите поколения все повече търсят продукти с по-малък отпечатък, каза Силвия Павлова, съосновател и управляващ директор на компанията

13:55 | 25.11.24 г.

Най-големите предизвикателства пред сектора на козметиката в момента са свързани с подобряване на рецептите, така че продуктите да имат най-малко влияние върху природата. Екологичната отговорност трябва да е първото, за което бизнесът мисли. Това заявиха Силвия Павлова, съосновател и управляващ директор в Wooden Spoon, и Симона Колева, маркетинг мениджър в Wooden Spoon, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.

Wooden Spoon бе отличена с един от най-важните екологични сертификати - B Corp. Тази валидация се връчва на прозрачни компании, които мислят за здравето на потребителите и екипите си.

В България сертифицираните по този начин продукти не са много разпространени, но изглежда, че потребителите стават все по-запознати с всяка година. В световен мащаб има около 10 хил. сертифицирани компании, но много малък процент от тях са в козметичния сектор, което прави постижението на Wooden Spoon отличително. Малкото представителство на козметичната индустрия се дължи на това, че тя често е една от най-замърсяващите в световен мащаб. 

Според гостите един бизнес трябва да придава стойност от създаването до продажбата и рециклирането на продуктите си.

Павлова посочи, че е налице и промяна в нагласите, като новите поколения все повече търсят продукти с по-малък отпечатък. Също така компаниите са отговорни за улесняването на процеса по рециклиране, за да мотивират и потребителите да го правят.

По думите им един продукт, за да бъде успешно рециклиран, трябва да е чист и да няма етикети или лепило по него. Често компаниите използват етикети, за да обозначат нуждата от него, но не улесняват потребителя. Ето защо Wooden Spoon цели да внедри иновации в цялостната работа. Това няма да се отрази на крайната цена, тъй като увеличените разходи за опаковки ще бъдат компенсирани от оптимизация на производството в другите сегменти.

Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria 

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:55 | 25.11.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Екология и ESG виж още

Коментари

Финанси виж още