В бъдеще компаниите, които не приемат темата за устойчивостта достатъчно серозно и смятат, че е нещо модерно, което ще отмине, ще срещат затруднения в получаването на финансиране за проектите си. Това каза Михаил Михайлов, старши мениджър „Продажби и управление на ESG“ в „Инвестбанк“, в рамките на специалния мултиплатформен проект „Talk 24: Eco Tech Кръгова икономика“ на Bloomberg TV Bulgaria.
По думите му се очаква устойчивите компании да получават по-изгодни условия за финансиране.
„Екофинансирането е термин, под който влизат необикновени кредити за фирми и домакинства. Това е изцяло нова концепция, която включва в себе си всякакви стимули за компании, които опитват да преустроят своя бизнес модел и да въведат устойчивост“, каза още Михайлов.
Според него в следващите години, за да бъдат успешни, компаниите трябва да положат огромни усилия, за да трансформират модела си в посока устойчиво развитие. Михайлов припомни, че през 2024 г. бе прието изменение в Закона за счетоводството. „От следващата година всички обществено значими дружества ще трябва да добавят в докладите си и доклади за устойчивост, това са дружества с персонал над 500 души или са обществено значим фактор“, каза той.
По думите му банковите клиенти търсят не просто финансиране, но и помощ по отношение на темата устойчивост. По-малките компании, които няма да бъдат задължени да оповестят такава информация през 2024 г., тепърва започват да полагат усилия по изграждането на управленска ESG рамка, каза още той.
Михайлов посъветва компаниите да не чакат, защото ESG не е временно явление и колкото по-бързо предприемат стъпки в тази посока, толкова по-добре ще се позиционират на пазара в бъдеще.
Той отбеляза, че в Европа вече при доста компании има проследяване не само дали прилагат ESG директивата, но и дали спазват рамката си и поставените цели, и това е нещо, което интересува банките. Не е достатъчно да се оповестят данните си, а се цели надграждане на резултатите от предходните години, обясни той. Това означава, че банките ще окуражат тези компании, които полагат усилия да трансформират бизнеса си, коментира експертът.
Бизнесът в България все още не е започнал да приема, че това ще окаже влияние върху финансирането, каза още Михайлов.
Целия коментар вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
Повече информация за проекта и участниците в него ще откриете на Investor Media PRO.
Проектът се организира с подкрепата на: „Софийска вода“ АД, част от Веолия, „Аурубис България“ АД, Investbank, Висше училище по телекомуникации и пощи (ВУТП), Kaufland България и Hydrox Systems.
Медийни партньори на мултиплатформения проект са Investor.bg, Bloomberg Businessweek Bg и Dnes.bg.
преди 1 месец По-вероятно е банките,които вземат прекалено насериозно тази пр0стотия , да имат проблеми с намирането на достатъчно клиенти и да се сблъскат с намаляващ пазарен дял. отговор Сигнализирай за неуместен коментар