Рафтовете на магазините от веригата Aldi в Германия са заредени с местно отгледани аспержи и ягоди, след като жегата и сушата в Испания накараха купувачите в търговската верига да направят съзнателна промяна миналата година, пише климатичната редакторка на Financial Times Емилия Мичасук.
Търговецът на дребно, основан от братята Албрехт в следвоенна Германия, въведе фактори, свързани с изменението на климата, за да помогне на своите клиенти да изберат стоките за хилядите си магазини в Европа и САЩ.
Няколко екстремни метеорологични явления в Южна и Латинска Америка също доведоха до трудности при снабдяването с пресни продукти и по-високи цени на кафето и ядките, които са сред най-търсените продукти в Aldi.
Във Франция клиентите бяха шокирани от това, че не намираха дижонска горчица в магазините миналото лято, след като високите температури в Бургундия и „топлинния купол“ в Канада, вторият по големина производител на синапено семе в света, изсушиха реколтата.
Но последствията от бизнес смущенията, предизвикани от климатичните промени, засягат не само горчицата.
Екстремните наводнения в Германия миналата година не само унищожиха реколтата, но засегнаха и магазините. В части от Калифорния е толкова горещо, че работниците и машините не могат да се справят и прибирането на продукцията, предназначена за магазините на Aldi, трябва да се извършва през нощта.
В по-дългосрочен план веригата очаква намаляващите добиви да доведат до миграция, особено от най-несигурните по отношение на храните региони в света. Способността да се добиват и произвеждат продуктите, които потребителите искат, ще бъде затруднена.
Изменението на климата е „много ясна и настояща опасност“, казва Анке Елерс, управляващ директор за международната устойчивост в Aldi Sud, която управлява повече от 7 хил. магазина в 11 страни.
За търговеца на дребно промяната в политиката му за снабдяване беше случай на „осъзнаване от нашите отдели по доставки на климатичната устойчивост и тази на веригата за доставки като цяло, като елемент, който трябва да се има предвид при всяко решение за покупка, както и стимулирането на тази осъзнатост вътрешно и воденето на статистика за напредъка“, коментира тя на скорошно събитие на FT.
Aldi не е изолиран случай. Много компании бяха принудени да засилят фокуса си върху веригите за доставки - първо поради смущенията, причинени от пандемията от Covid-19, след това поради кризата с енергийните доставки, последвала нахлуването на Русия в Украйна, а сега, още по-трайно, поради непрекъснато нарастващото въздействие на климатичните промени.
Изграждането на устойчивост на бизнеса означава предвиждане на рисковете, вместо изпадането в режим на „кризисна реакция“, отбелязва професорът от London School of Economics (LSE) Суеня Сърмински, която също е управляващ директор по климата и устойчивостта в най-големия застрахователен брокер в света Marsh McLennan и член на Комитета по изменение на климата на Обединеното кралство. Проучване на LSE показа, че анкетираните компании са изразходвали 85 процента за смекчаване на последиците след бедствие и само 15 процента преди събитието.
Въпросът много бавно, но сигурно се придвижва нагоре в дневния ред на корпоративните бордове, отбелязва Сърмински, тъй като работната сила и физическите структури също са застрашени.
Регулирането е друг стимул. Новите данъци, свързани с въглеродните емисии в ЕС, които ще бъдат въведени през следващите четири години, ще принудят компаниите да отчитат целия въглероден отпечатък на своя бизнес.
Например, Aldi е оценила, че 99 процента от емисиите ѝ се генерират от нейните доставчици. Поради това тя работи със стратегически доставчици, отговорни за три четвърти от емисиите, свързани с продуктите ѝ, за да помогне за намаляването им.
Изграждането на транспортна мрежа, която се захранва с електричество или устойчиви горива, е един от най-лесните начини за ограничаване на емисиите, въпреки че наличието на превозни средства, задвижвани с по-чиста енергия, остава трудно в някои страни.
Това означава, че най-продаваните пакети с ядки кашу вече няма да се изпращат от Западна Африка до Виетнам за белене и печене и след това обратно в Европа за опаковане, а ще останат в Африка за целия процес на обработка. Това означава по-малко климатични разходи. Очаквайте глобалните марки да възприемат лозунга „бъдете локални, купувайте местното“.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Розенбърг от Blackrock: Пазарите реагираха на данните за безработицата
ЕС иска правила "Купувай европейско" за заема на руски активи за Украйна
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Заради агресията на САЩ: Венецуела поиска извънредно заседание на Съвета за сигурност на ООН
Сенатът на САЩ утвърди за шеф на НАСА милиардера Айзъкман
Времето днес: Ниска облачност преди обяд, след това слънце
Скандал на "Мис Вселена": отнеха титлата заради расизъм
Изумителен руски вратар спаси 4 дузпи и донесе титла на ПСЖ
преди 2 години Ето,че имало и плюсове отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години "Новите данъци, свързани с въглеродните емисии в ЕС" ОААОА ИЗПУСКАТЕ Най-естествен газ, от който се хранят растенията и благодарение на който има живот на планетата? Ами да ви вземем парички за това ХЪХЪХЪ да живее еврокрацията и нейните данъци. Чакаме задължителните памперси за улавяне на метан и "маски" за улавяне на СО2 кога ще ни "предложат" отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Благодаря за първата за седмицата статийка за Клематична Пропаганда. Очаквам с нетърпение следващите 70-80 до края на седмицата. Ама това "вече няма да се изпращат от Западна Африка до Виетнам за белене и печене и след това обратно в Европа за опаковане" - зайби клематичне промени, това си е чиста откачалщина както и да го гледаш. Що не ги пратят през Мексико за пакетиране отговор Сигнализирай за неуместен коментар