IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как музеите участват в „зеления“ преход?

Музей „Дом на хумора и сатирата“ в Габрово вече няма да приема реклами и спонсорства от компании за изкопаеми горива

16:57 | 29.08.22 г.
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Музей „Дом на хумора и сатирата“ в Габрово вече няма да приема реклами и спонсорства от компании за изкопаеми горива. Това каза Маргарита Доровска, директор на музея, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.

По думите ѝ обществото вече започва да узрява за „зеления“ преход на ниво информираност, но за нея по-голямото предизвикателство е хората не само да изразяват мнение, а да започнат да действат - да има други очаквания и изисквания към политиците, а и да променят поведението си на много нива - в личния си живот и в професионалния живот.

"Нямахме никакви колебания по отношение на вземането на това решение. .... Истината е, че поводът за него е работата ни по последното биенале и задълбочения ангажимент на музея с темата за климатичната криза. Тя е представена и в изложбите на биеналето и в множество събития, които организираме това лято с множество партньори екологични организации“, каза гостът.

„Конкретната кампания за отказ от спонсорства от компании, печелещи от изкопаеми горива, е резултат от партньорството ни с Greenpeace и т.нар. green washing - зеленото измиване на такива компании чрез публично присъствие и ангажиране с важни обществени каузи“, каза Доровска.

"Нашият опит до момента е свързан с компании, предлагащи тютюневи изделия, компании, занимаващи се с хазарт - на такива компании сме отказвали спонсорство. Отказът от компании за изкопаеми горива по-скоро е послание към обществото", заяви тя.

"Климатичните промени имат влияние в много аспекти на нашия живот и единственият път към промяната е чрез въвличане и осмисляне на всички нива на този проблем. Културните институции в този смисъл имат от една страна образователна роля, а от друга - самите те като организации трябва да променят начина си на работа“, каза Дровска.

По думите ѝ в международната общност вече усилено се говори за момента, в който климатичните промени вече ще окажат реално въздействие върху музейните сбирки и музеите трябва да се подготвят за променения начин на съхраняване на експонатите и колекциите. 

Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:50 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Екология и ESG виж още

Коментари

Финанси виж още