За европейските офис служители, които използват градския транспорт, за да стигнат до работа през цялата година, е по-енергийно ефективно да пътуват до офиса, отколкото да работят от вкъщи, въпреки че в уравнението има много променливи като енергийна ефективност на дома, разстояние от дома до работното място и вид транспорт. Това става ясно от анализ на консултантската компания Savills.
„Макар че има много дебати около завръщането в офиса от гледна точка на благосъстояние, корпоративна култура и производителност, въздействието върху околната среда ще става все по-важно, тъй като много наематели започват да вземат предвид генерираните въглеродни емисии при пътуването на служителите“, коментира Майк Барнс, асоцииран директор на европейските анализи в консултантската компания.
„Анализът ни показва, че има голяма разлика в това къде е най-енергийно ефективно да се работи през зимата и лятото. През зимата вместо да се отопляват хиляди домове отделно през деня, освен ако човек не пътува дълго до работа с кола, е по-енергийно ефективно да е в офиса. Но през лятото, когато отопление на дома не се изисква, е значително по-устойчиво да се работи от вкъщи“, допълва Барнс.
„Тук има много променливи и резултатите ще зависят много от вида и ефективността на дома, ефективността на превозното средство и изминаваното разстояние. Но може да се каже, че хибридната работа променя начина, по който мислим за офиса“, отбелязва Дан Джестико, директор на Savills Earth.
„Сега сме привлечени да се върнем заради желанието за сътрудничество и обитаване на вдъхновяващи сгради. Офиси с устойчиви характеристики, които насърчават здравето и благосъстоянието, са по-привлекателни за наемателите. Освен това растящите разходи за отопление на домовете с използването на домашна енергия също ще бъдат фактор в идните зимни месеци“, допълва той.
Според Матю Фицджералд, директор на отдела за трансгранични наематели в Европа, Близкия изток и Африка (ЕМЕА) в Savills, за да се съобразят с предстоящите регулации, международните компании ще трябва бързо да разработят системи и капацитет за точно изчисляване на общите им световни емисии от парникови газове.
„Това включва съобщаване на произвежданите от служителите емисии при пътуване до работата, но в момента малко компании вземат това предвид, когато избират място на офиса си, въпреки че новите технологии за анализиране на данни правят това много по-лесно“, казва Фицджералд.
„От гледна точка на въздействието върху офис пазара тези тенденции може да увеличат търсенето на сгради в близост до големи хъбове на градския транспорт в по-големите градове, тъй като наемателите ще искат да намалят нетните си въглеродни емисии и да насърчат служителите си да пътуват до работа, като използват по-устойчиви средства“, допълва той.