Италианската модна група Zegna цели приходи за над 2 млрд. евро в средносрочен план спрямо 1,29 млрд. евро, които отбеляза миналата година, заяви компанията във вторник в първия си ден на капиталовите пазари от дебюта си на Wall Street в края на 2021 г.
Семейната група цели марж на коригираната оперативна печалба от поне 15% в средносрочен план спрямо около 10%, постигнат през 2021 г., предава Ройтерс.
Групата, която управлява италианската марка луксозни мъжки дрехи Zegna и американския бранд Thom Browne, очаква ръстът на продуктивността на магазините да бъде двигател на растежа на приходите, който трябва да компенсира и дори да надхвърли нарастващите маркетинг инвестиции, планирани в подкрепа на разширяването на брандовете.
Запазвайки фокуса си върху устойчивостта – дългогодишен ангажимент на групата, Zegna разкри своята ESG (екологична, социална и управленска) стратегия, която ще бъде следена от борда на групата и обвързана с бонусите на изпълнителните директори.
Групата, базирана в северноиталианския регион Пиемонт, е лидер по отношение на опазването на околната среда с политики, включващи създаването на естествени оазиси в близост до централната и употребата на рециклирани материали за колекциите си.
Сред целите е използването единствено на възобновяеми източници на енергия в Европа и САЩ до 2024 г. и за всички операции на групата до 2027 г.
До 2026 г. компанията очаква половината от суровините ѝ да бъдат напълно проследими, а процентът да се повиши до 95% до 2030 г.
Започвайки от следващата година, Zegna ще засади и 10 хил. дървета във всеки град, където ще отвори или премести магазините си, като част от план да се свърже със свой проект за залесяване, стартиран от основателя ѝ в началото на миналия век.
Zegna направи дебюта си на борсата в Ню Йорк през декември след сливане с Investindustrial Acquisition Corp – компания със специална цел на придобиване (SPAC), спонсорирана от италианската компания за частен капитал Investindustrial и председателствана от бившия шеф на UBS Серджио Ермоти.