IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Десетки петролни танкери от "тъмната флотилия" чакат някой да купи товара им

Търсенето е ограничено от слабите заявки от Китай и пренасищането на пазара в Азия

16:39 | 22.07.24 г. 6
Снимка: Jeremy Suyker/ Bloomberg
Снимка: Jeremy Suyker/ Bloomberg

Десетки петролни танкери от "тъмната флотилия" стоят на котва край Малайзия в очакване на купувачи. Техният престой може да се окаже сериозен проблем по един от най-натоварените пътища за петролната търговия в Азия, пише Bloomberg.

Става въпрос за танкерите, с които държави като Иран, Русия и Венецуела избягват санкциите на Запада - стари кораби, често без застраховки и пътуващи с изключени транспондери. В края на миналата седмица два от тях - плаващият под флага на Сао Томе и Принсипи Ceres I и Hafnia Nile, плаващ под сингапурски флаг, се сблъскаха край бреговете на Сингапур, в претоварените води на Малакския пролив.

След инцидентът Ceres I се опита да избяга с помощта на два влекача, но беше задържан край Малайзия, посочва още Bloomberg.

За щастие, щетите от сблъсъка са ограничени и екипажите на двата танкера са в безопасност, но това показва колко рискова е станала търговията в региона и не само заради липсата на застраховки, които да покрият щети от разлив, но и заради фактът, че криейки се от властите, тези кораби не включват своите транспондери. Това е голямо предизвикателство за корабоплаването, особено в натоварените морски пътища.

В момента около бреговете на Малайзия има около 30 стари танкера, повечето от които не могат да влязат в пристанища, защото вече не отговарят на екологичните изисквания. За повечето няма и данни за сключена застраховка в морските регистри. Те стоят натоварени с петрол в очакване на купувачи и ако такива се появят, се извършва рисковото прехвърляне на товара в открити води. По този начин източникът на петрола се проследява трудно.

Някои от изчакващите танкери са от най-големия клас - VLCC, и видимо пълни, съдейки по дълбочината на газене, отбелязва още Bloomberg. В последните седмици слабото търсене на петрол от Китай, както и пренасищането на азиатския пазар с петрол, остави тези кораби без клиенти.

Край Малайзия, освен старите 30 танкера на котва, стоят и кораби, построени през това столетие, но отново без индикация за изрядна документация - например без застрахователи. По този начин например се избягват санкциите на Запада срещу Русия - застрахователите трябва да удостоверят, че цената по сделката по продажбата на руския петрол не надхвръля 60 долара за барел.

След началото на войната в Украйна основен пазар за руския петрол станаха Китай и Индия. Един от малкото европейски купувачи и единствен през морски терминали е Турция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:39 | 22.07.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Енергетика виж още

Коментари

6
rate up comment 0 rate down comment 0
chernovhq
преди 3 месеца
Искате луд сeкc за 3 чaса, силна еpeкция, продължителна липса на еякyлация и повишен тeстостеpон! Сега е възможно и бeзoпасно, лично го изпpобвах! И прочетох за този метод тук:-- https://use.my/woodman
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 6 rate down comment 3
zelka007
преди 3 месеца
специално внимание за друзята антиваксъре-газовици . прави впечатление , че тунизийският петрол не се задържа , на какво се дължи ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 3
zelka007
преди 3 месеца
До: xapoznai ... всичко над $30 им е печалба като цяло на рассияните , могат да ги държат с месеци така ... и тук в Средиземно море стоят понякога по месец танкери с арабски петрол , разтоварят тук , разтоварят там , докато продадат всичко и после на обратно ... :))) ... гъдела е , че съкращават добив вече , и то съкращават със стотици хиляди барела , а това забавя всичко по веригата ... а веднъж забавено , нема оправия с месеци после ... !! ... добре че не работят санкциите ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 5 rate down comment 0
xapoznai
преди 3 месеца
Такова корабче сигурно издръжката му е 10-20к на ден, как излиза сметката не е много ясно, а още по-неясно става като го умножиш по 100 танкерчета примерно. Вероятно скоро ще направят и беля щом карат с изключени транспондери и тогава кой ще плаща не знам! Дано до го закара петното в някоя "приятелска" страна и да реализира няколко милиарда разходи!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 8
Tikva007
преди 3 месеца
*Десетки петролни танкери от "тъмната флотилия" чакат някой да купи товара им* - Дали пък да вземат и да не дочакат? Да вземе да остане нефт непродаден, а? Празник за ESG-льохманите и зелените хунвейбини! Може, ама надали! Зелен ток излишен има колкото искаш, но нефт непродаден скоро няма да дочакат празноглавите цъкачки-писачки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 2
zelka007
преди 3 месеца
ами май не е слабото търсене в Поднебесната , онова дето ги държи пълни ... :))) ... СА намали цените за клиенти от Азия ... все пак северно нигерийците се опитват да продават на пазар , дето не са кой знае колко желани , нито от продавачи нито от купувачи ... мдааа , поприключва меденият месец в опецитеплюс ... добре , че санкциите не работят ... смятай какво щеше да е ако работеха ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още