Десетки петролни танкери от "тъмната флотилия" стоят на котва край Малайзия в очакване на купувачи. Техният престой може да се окаже сериозен проблем по един от най-натоварените пътища за петролната търговия в Азия, пише Bloomberg.
Става въпрос за танкерите, с които държави като Иран, Русия и Венецуела избягват санкциите на Запада - стари кораби, често без застраховки и пътуващи с изключени транспондери. В края на миналата седмица два от тях - плаващият под флага на Сао Томе и Принсипи Ceres I и Hafnia Nile, плаващ под сингапурски флаг, се сблъскаха край бреговете на Сингапур, в претоварените води на Малакския пролив.
След инцидентът Ceres I се опита да избяга с помощта на два влекача, но беше задържан край Малайзия, посочва още Bloomberg.
За щастие, щетите от сблъсъка са ограничени и екипажите на двата танкера са в безопасност, но това показва колко рискова е станала търговията в региона и не само заради липсата на застраховки, които да покрият щети от разлив, но и заради фактът, че криейки се от властите, тези кораби не включват своите транспондери. Това е голямо предизвикателство за корабоплаването, особено в натоварените морски пътища.
В момента около бреговете на Малайзия има около 30 стари танкера, повечето от които не могат да влязат в пристанища, защото вече не отговарят на екологичните изисквания. За повечето няма и данни за сключена застраховка в морските регистри. Те стоят натоварени с петрол в очакване на купувачи и ако такива се появят, се извършва рисковото прехвърляне на товара в открити води. По този начин източникът на петрола се проследява трудно.
Някои от изчакващите танкери са от най-големия клас - VLCC, и видимо пълни, съдейки по дълбочината на газене, отбелязва още Bloomberg. В последните седмици слабото търсене на петрол от Китай, както и пренасищането на азиатския пазар с петрол, остави тези кораби без клиенти.
Край Малайзия, освен старите 30 танкера на котва, стоят и кораби, построени през това столетие, но отново без индикация за изрядна документация - например без застрахователи. По този начин например се избягват санкциите на Запада срещу Русия - застрахователите трябва да удостоверят, че цената по сделката по продажбата на руския петрол не надхвръля 60 долара за барел.
След началото на войната в Украйна основен пазар за руския петрол станаха Китай и Индия. Един от малкото европейски купувачи и единствен през морски терминали е Турция.
преди 4 месеца Искате луд сeкc за 3 чaса, силна еpeкция, продължителна липса на еякyлация и повишен тeстостеpон! Сега е възможно и бeзoпасно, лично го изпpобвах! И прочетох за този метод тук:-- https://use.my/woodman отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца специално внимание за друзята антиваксъре-газовици . прави впечатление , че тунизийският петрол не се задържа , на какво се дължи ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца До: xapoznai ... всичко над $30 им е печалба като цяло на рассияните , могат да ги държат с месеци така ... и тук в Средиземно море стоят понякога по месец танкери с арабски петрол , разтоварят тук , разтоварят там , докато продадат всичко и после на обратно ... :))) ... гъдела е , че съкращават добив вече , и то съкращават със стотици хиляди барела , а това забавя всичко по веригата ... а веднъж забавено , нема оправия с месеци после ... !! ... добре че не работят санкциите ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца Такова корабче сигурно издръжката му е 10-20к на ден, как излиза сметката не е много ясно, а още по-неясно става като го умножиш по 100 танкерчета примерно. Вероятно скоро ще направят и беля щом карат с изключени транспондери и тогава кой ще плаща не знам! Дано до го закара петното в някоя "приятелска" страна и да реализира няколко милиарда разходи! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца *Десетки петролни танкери от "тъмната флотилия" чакат някой да купи товара им* - Дали пък да вземат и да не дочакат? Да вземе да остане нефт непродаден, а? Празник за ESG-льохманите и зелените хунвейбини! Може, ама надали! Зелен ток излишен има колкото искаш, но нефт непродаден скоро няма да дочакат празноглавите цъкачки-писачки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца ами май не е слабото търсене в Поднебесната , онова дето ги държи пълни ... :))) ... СА намали цените за клиенти от Азия ... все пак северно нигерийците се опитват да продават на пазар , дето не са кой знае колко желани , нито от продавачи нито от купувачи ... мдааа , поприключва меденият месец в опецитеплюс ... добре , че санкциите не работят ... смятай какво щеше да е ако работеха ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар