Плаващите терминали за внос на природен газ позволиха на Европа да преодолее енергийната криза. Следващата задача на тези съоръжения може да бъде свързана с идеята да се помогне на мудните пазари на водород на континента да се раздвижат, пише Bloomberg.
Hoegh LNG Holdings Ltd., доставчик на плаващи съоръжения за съхранение и регазификация на втечнен природен газ (LNG), работи върху хибриден кораб, който може да доставя газ и водород паралелно.
Три по-големи резервоара в такъв съд ще бъдат предназначени за LNG, докато най-малкият резервоар отпред ще съхранява амоняк, носител на водород. На борда ще бъде монтиран модул за превръщане на амоняка в зелен водород. Такива кораби могат да започнат да влязат в експлоатация до 2028 г., изтъква Томас Торкилдсен, главен търговски директор на норвежката фирма.
Въпреки че водородът — особено зеленият му вариант — е от решаващо значение за целите на енергийния преход на Европа, купувачите не са склонни да поемат ангажименти поради свързаните с газа високи разходи. Подходът на Hoegh показва, че природният газ ще продължи да играе важна роля по време на дългия преход към зелени горива.
„Едно от предизвикателствата, с които ще се сблъскаме, когато започнем да изграждаме водородни пазари, е, че в началото търсенето ще бъде ограничено“, казва Торкилдсен. „Няма голяма логика в това да имаме огромен резервоар на брега, предназначен за амоняк или водород, преди търсенето на пазара да е налице“, добавя той.
Пазарът гледа на амоняка като на среда за транспортиране и съхранение на зелен водород, като търговията в крайна сметка се развива, за да наподобява тази на LNG. Разходите за производство на амоняк, както и на зеления водород се очаква да намалеят през следващите години, което ще го направи конкурентен на алтернативите, базирани на изкопаеми горива, прогнозира BloombergNEF.
Засега търсенето на терминали за внос на LNG продължава да нараства, тъй като Европа преминава от руски тръбопроводен газ към потребление на повече гориво от танкери, смята Торкилдсен. Но интересът към паралелното транспортиране на водород нараства в Европа, добавя той.
преди 7 месеца Все ми се струва че, производството на амоняк, трябва да стане кратно по-ЕНЕРГИЙНО ефикасно, за да има практическа полза от замисъла. И да пази Господ от аварии с превозващи амоняк танкери. отговор Сигнализирай за неуместен коментар