Задръстването на Босфора с петролни танкери започна да се раздвижва, пише Bloomberg, позовавайки се на информация от корабни тракери. От началото на миналата седмица танкери с капацитет да превозят 15 млн. барела петрол се оказаха затворени в Черно море, след като влезе в сила таванът на цената на руския петрол.
Мярката ограничава предоставянето на логистични, финансови и застрахователни услуги за доставките на руски петрол с цена над 60 долара за барел.
Според източници на Bloomberg задържани са били основно танкери, превозващи петрол от Казахстан. Опасенията на турските власти са били, че те може да бъдат използвани за избягване на санкциите срещу Русия, прикривайки износа на руски петрол. Турските власти поискаха допълнителни гаранции от застрахователите, че това няма да се случи, които първоначално бяха отказани. Агенцията коментира, че в събота (10 декември) спорът вероятно е бил решен.
Сега източниците на агенцията потвърждават, че още от 11 декември има позволение за първите кораби да преминат през Босфора. Лошото време е затруднило корабоплаването и очакванията са, че днес (12 декември) опашката от танкери ще се разреди. Според Ройтерс ще бъдат пропуснати четири танкера с вместимост около 475 хил. тона петрол.
Пет кораба ще бъдат приканени да напуснат турските териториални води, след като не могат да представят изисканите документи, допълва още агенцията. Според турския вестник Hurriyet има още 18 кораба в Черно море, които все още не изпълняват наредбите на турските власти и изчакват в териториалните води на страната. 15 от тях са на гръцки корабособственици, два - от Хонконг, а един от Турция. 13 от корабите трябва да доставят петрол за пристанища за страни от ЕС.
От 5 декември страните от ЕС въведоха и забрана за внос на петрол от Русия през морски терминали. България получи дерогация заради географското си положение.
преди 1 година И като тръгнат сега едни "Турски смеси" с 99% руски петрол да се пласират по европейските морски терминали, Ердоган пак ще удари джакпота :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар