IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Никола Киров, HR Мениджър на „Телематик Интерактив“: Лидерството е двигателят на компанията

Компанията вече предлага нова Програма за стимулиране на служители чрез акции и опции за акции

11:38 | 25.09.24 г.
Съдържание на Телематик Интерактив
Снимка: Телематик Снимка: Телематик

Никола Киров от няколко месеца е част от екипа на „Телематик Интерактив България“ АД, но вече прилага с пълна сила огромния си опит в сферата на HR-а. В кариерата си основно се е занимавал с мениджмънт на човешките ресурси, набиране на персонал и организационно развитие. Управлявал е многонационални проекти и екипи в над 10 държави на 5 континента. Ето какво казва той като експерт за „Телематик Интерактив България“ АД.

- Никола, ти си част от HR отдела в „Телематик Интерактив България“ АД. Какво отличава компанията като добър работодател?

Едно от основните неща, които със сигурност отличават „Телематик Интерактив България“ АД, е, че въпреки че е голяма структура, компанията е запазила своята гъвкавост – процесите са кратки, решенията по въпроси свързани със служителите се взимат бързо. Огромно впечатление прави новата Програма за стимулиране на персонала с акции и опции за акции, която бе приета на извънредното Общо събрание на 13 септември.

„Телематик Интерактив България“ АД е и социално ориентирана компания – освен че се предоставят много придобивки като ваучери за храна, допълнително здравно осигуряване, Мултиспорт карта, има и неща, които са много рядко срещани на българския пазар като наличието на организационен психолог. Това решение само по себе си показва разбиране към интензитета, с който се работи в наши дни и към личните нужди на персонала. Към психолога всеки може да се обърне при всякаква нужда, като може да разчита на пълна конфиденциалност.

Друго нещо, което е предприето отново с фокус върху служителите, е наличието на мениджър „Щастие“ – една относително нова роля в „Телематик Интерактив България“ АД, която се развива. Той подпомага въведението на служителите, грижи се да бъдат добре посрещнати в компанията и да има ясен план за тяхната интеграция в екипа, в който отиват. Мениджър „Щастие“ е свързващо звено между служителя, прекия му ръководител и самия бизнес. Друго, което веднага прави впечатление в компанията, е, че много колеги, дори от най-високия мениджмънт, са започнали от основни позиции.

- Теб какво те спечели, за да се присъединиш към компанията? Кое е първото нещо, за което се сещаш?

Много неща изиграха роля за решението ми да се присъединя към екипа. На първо място, бях силно впечатлен в чисто човешки аспект от собствениците, от висшето ръководство на „Телематик Интерактив България“ АД. Аз дълбоко вярвам, че двигателят на това каква е компанията – добра, лоша, приветлива, токсична, развиваща, задържаща и т.н., е преди всичко лидерството. Всеки един служител е огледален образ на мениджъра си, мениджъра на директора, директора на висшето ръководство. Когато се запознах с г-н Мило Борисов и г-жа Роси МакKий, бях изключително приятно впечатлен от едни ерудирани, интелигентни, възпитани и хуманни хора. Хора, които не просто са построили с двете си ръце редица успешни бизнеси, но и са незаобиколим фактор в сектора на игралната индустрия. Те са и хора, които са запазили човечността си по пътя и винаги ще отделят време за теб, повече дори отколкото времето им позволява.

Друго, за което веднага се сещам, е още нещо, което изключително отличава компанията – политиката спрямо работата от офиса. Всички помним какво се случи през 2020 г., когато дойде пандемията от Covid, променила живота и света ни кардинално. Вследствие на всичко това бе нормализирана работата от вкъщи. Тогава обаче разбрахме, че много неща можем да правим от вкъщи, но едно със сигурност не можем – да градим човешки отношения. В последните години много бизнеси започнаха да връщат служителите си неслучайно именно заради фирмената култура и отношения, които се градят рамо до рамо, а не на клавиатурата пред монитора. Те се изграждат в живата комуникация, неслучайно се казва, че 90% от комуникацията е невербална. Казвам всичко това, за да подчертая, че нашата компания категорично е единствената в България и една от малкото в света, която има политика за стимулиране на служителите с бонуси за работа от офис.

- Заговорихме се за мотивиране на персонала. Ще ни разкажеш ли повече за новата Програма за стимулиране на служители чрез акции и опции за акции, която бе приета на извънредното Общо събрание на компанията на 13 септември?

„Телематик Интерактив България“ АД е единствената компания в сектора, която се търгува на Българската фондова борса и акциите към момента вървят много добре. Това е естествен факт, тъй като бизнесът се развива отлично, излизаме на нови пазари, което е важно за инвеститорите.

За мен като HR, тази програма за стимулиране на служителите с акции и опции за акции е един от най-хубавите инструменти за привличане, задържане и развиване на персонала. Всеки човек работи по-усърдно, по-отдадено, по-щастливо, когато се труди за нещо, което чувства като свое. Той притежава парченце от цялото и има още по-голям стимул да работи за него. Акциите и опциите за акции дават възможността, докато човек си работи своята работа, независимо дали е оператор в кол център, или ръководител в технически отдел, да знае, че притежава парче от бизнеса, в който работи. Той се чувства част от цялото и това го стимулира да полага повече усилия.

- С какво най-много се гордееш в работата си за времето, в което си тук?

Смятам, че отдадеността, с която работим и резултатите, които постигаме, са това, което определя нашия принос. Не мога да скрия гордостта си, че за краткия период, в който съм в компанията, успях да постигна неща, които не бяха правени в отдел „Човешки ресурси“, като например да централизираме подбора и да извървим някои важни стъпки към дигитализация под формата на тракери, на споделяне и на комуникация, в която всички колеги имат поглед над позициите, които се откриват. Това създава усещане за прозрачност и отворена комуникация, създава взаимно разбиране за това, че ние сме част от една голяма структура, създава възможност за препоръки от колеги. Така колеги от всички нива могат да проявят интерес и, защо не, да препоръчат някого. 

- Как минава един твой ден?

В момента сме в много динамичен процес по разрастване, имаме може би 25 отворени свободни позиции. Иначе как преминава един мой ден – аз пристигам рано на работа, защото съм от едно друго поколение, в което ни учеха, че ако си от 9.00 на работа, трябва да започнеш работа в 9.00, а не да пристигнеш в 9.00. Аз вярвам, че за да започне човек спокойно работния си ден, трябва да дойде малко по-рано, да има време да изпие едно кафе, да прочете новините и като цяло да се настрои за работа без излишен стрес. Обикновено в началото на работния ден приоритизирам задачите си, а в момента, както казах, основно денят протича в преглед на кандидатури, организиране и провеждане на интервюта, обратна връзка към ръководители. Половин до един час отделям, за да набележа полета за развитие, които обсъждам с висшето ръководство, тъй като компанията има високи цели. И между всички тези хубави планирани неща винаги се появява нещо непредвидено. В момента организираме и нашия тиймбилдинг, който ще се проведе през ноември.

- Имаш много опит в подбора на персонал. Какво гледаш най-основно в един кандидат?

Аз съм продукт на една много рядка школа, в която ни учеха на много комплексна методика да оценяваме хората, разглеждаща над 100 фактора. Учили са ни включително как да използваме подсъзнанието си. Аз най-много обръщам внимание на общото отношение на кандидата към самия себе си в ролята, за която кандидатства.

- В компанията има много действащи програми и планове за стимулиране на персонала, но кое е онова, което най-много според теб го мотивира да даде най-доброто от себе си?

За мен категорично това са перспективите за развитие. Перспективата диктува как ще се чувстваш. Винаги има хора, които гледат надолу и встрани, те ще се вглеждат в неща като има ли плодове в офиса, комфортен ли е столът им, каква е гледката от стаята им и така нататък. Хората, които буквално променят света и развиват компанията, са тези, които гледат напред и нагоре. Дали са в най-комфортната и структурирана работна среда за тях няма значение, тъй като те са дошли, за да се развиват. Това, което най-много стимулира служителите, е знанието, че можеш да стигнеш до най-високото ниво, независимо откъде си тръгнал.

Последна актуализация: 11:38 | 25.09.24 г.
Най-четени новини
Още от Пазар на труда виж още
Финанси виж още