IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Неудовлетворените служители струват на компаниите по света 8,8 трлн. долара

Основен фактор е чувството за ангажираност с работата, което се отразява на мотивацията

12:15 | 23.01.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Недоволните служители са стрували на американските компании приблизително 1,9 трлн. долара загубена производителност през миналата година, а върху световната икономика ефектът е от 8,8 трлн. долара. Това показва проучване на Gallup, което се опитва да сложи цена на неудовлетвореността на работното място, съобщава Bloomberg.

Тази значителна сума се дължи на това, че все повече американци се чувстват откъснати от работодателите си след пандемията. Показателят за ангажираност на Gallup расте стабилно през последното десетилетие, но достигна връх през 2020 г. Проблемите от последните няколко години намалиха удовлетвореността на работното място, като повече служители казват, че не знаят точно какво се очаква от тях – симптом, който намалява ангажираността с работата.

За компаниите залозите са високи, защото ангажираната работна сила увеличава производителността и това помага за продажбите и печалбата.

Мотивираните работници са свързани с „много различни резултати, които са важни за организациите“, коментира Джим Хартър, главен експерт за работни практики на Gallup.

Проучването обаче рисува мрачна картина за работната сила в САЩ. Само една трета от респондентите казват, че се чувстват ангажирани на работното място, докато половината полагат минимални усилия – т. нар. „тихо напускане“.

Gallup изчислява цената на тази намалена продуктивност, като определя ефекта в доларова стойност на това служител да не е ангажиран с работата си, а след това екстраполира данните към работещото население. Като цяло ефектът върху световната икономика се изчислява на 8,8 трлн. долара, посочват от агенцията.

Хартър, който е и автор на няколко книги за мениджмънт, предупреди компаниите да обърнат внимание на това, че ангажираността на служителите се простира отвъд това „да правите хубави неща за хората“. Работещите искат да почувстват, че това, което правят на работа, е свързано с нещо по-голямо от тях самите, казва той.

За да се предолее това, Хартър препоръчва ежеседмични консултации и насоки за това как да се работи със служителите в компанията. Когато им се каже как да работят помежду си, яснотата за ролята им в работния процес нараства до около 80% от по-малко от 50%. Такъв вид стратегия е особено необходим за по-младите служители, защото е много по-малко вероятно да сменят работни места в търсене на по-удовлетворяващ баланс между работата и личния живот.

„Със сигурност има очакване сред новата работна сила да има по-скоро менторски ангажиран мениджър, който наистина мисли за тяхното развитие“, казва Хартър. „Те искат работата да подобри живота им, а не да бъде просто нещо отделно“, допълва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:13 | 23.01.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Пазар на труда виж още

Коментари

Финанси виж още