В България младите хора са склонни да рискуват в предприемачеството. Това каза Яна Перпериева, директор на програмата ABLE Activator, в предаването "Светът е бизнес" на Bloomberg TV Bulgaria.
ABLE - Асоциацията на българските лидери и предприемачи, събира хора с разнообразни истории и интереси, които се борят за разпространяването на културата на лидерство и предприемачески тип мислене в България, което е насочено не само в стартиране на бизнес предприятия, но и към това да създава новатори и катализатори на положителна промяна в организациите. Целта е да инициираме инициативи, които имат добавена стойност в обществото, обясни Перпериева.
„Младите хора, новите предприемачи, са много по-склонни да тестват и не ги е страх. Опитваме се да покажем, че за да стартираш своята идея, не е нужно да имаш много средства“, обясни събеседникът.
„Ние сме със стартъп насоченост, а не към бизнеси в реалната икономика. Няма нужда от голяма финансова сума, за да положим началото, а по-скоро е нужно да можем да инвестираме действително време и енергия“, посочи Перпериева.
"Стараем се да помогнем и тогава, когато идеята вече е достатъчно жизнеспособна, тоест показано е, че има пазар за тази идея… тогава има достатъчно очи, които са насочени към тези компании, за да им дадат финансова инжекция“, отбеляза гостът в предаването.
"Програмата, която в момента е отворена за кандидатстване, се нарича ABLE Activator и е шестседмично предприемаческо предизвикателство, което цели да помогне на младите професионалисти (студенти след втори курс до 35 годишна възраст) да развият своят предприемачески умения и тип критично мислене. Да могат да гледат на своите идеи като на нещо действително, което може да се реализира. В раките на програмата разделяме участниците по екипи, те се обединяват около конкретни идеи и в рамките на шест седмици тези идеи добиват един много завършен вид. Работят с индивидуални методи, като последователно ги прекарваме през шест модула", обясни Перпериева.
Според нея, за да бъде наречена една идея добра и да се разпознае като жизнеспособна на пазара, тя трябва да решава един проблем по нов начин.
Какво представлява 48-часовото предизвикателство, организирано от ABLE Activator? Може ли за 48 часа да се премине от идея до реален продукт, който да се тества на пазара?
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.