Търсенето на коучинг подхода за развитие на мениджмънта се засилва - не само от български организации, но и международни. Все повече организации, дори в най-новаторските сектори, намират за необходимо да развиват мениджърските умения. Това каза Лора Арнаудова, основател на Невролингвистичното програмиране (НЛП) България и сертифициран НЛП коуч, в ефира на предаването "В развитие" по Bloomberg TV Bulgaria.
"Коучинг подходът става все по-валиден и се превръща в инструмент за управление“, отбеляза Арнаудова.
По думиете й собствениците на бизнес у нас все повече се замислят как да има ефикасност и как динамиката да съответства на самата дейност „Контролът и работата в екипите, координацията на графици и резултати, нива на самоангажираност са сред основните затруднения, за които се търсят услугите на коучове“, посочи събеседникът.
Коучинг услугите трябва да се ползват преди, а не след всяка трансформация на даден бизнес, каза Арнаудова.
По нейно мнение българските бизнеси все повече инвестират и в марката си, за да привлекат и задържат работници. Има и по-голяма загриженост за психическото здраве на служителите, като самите те също са по-склонни да работят върху управлението на емоциите на работното място.
Няма универсален подход за намирането и задържането на кадри, коментира Арнаудова. Според нея ситуацията в България се усложнява от различната динамика и култура на работа между българските и международни бизнеси.
"Задържането на кадри може да се реши чрез образоването на кадри, задаване на посока, която да им харесва, с обратна връзка и свобода, като не трябва да се забравя и значението на финансовото възнаграждение“, каза Арнаудова.
Повече за личностното развитие, корпоративни тренинги, съвременни тенденции в управлението на бизнесите може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.