По думите ѝ работодателите и работещите имат възможност да се договарят за детайлите относно работното място при дистанционната работа и като пример за това тя посочи оборудването.
„Винаги могат да се подават сигнали в Инспекцията по труда, но има въпроси, които предстои да се обмислят много добре и чак тогава да се намесят трудовите инспектори“, съветва Саръиванова.
Тя посочи, че част от сигналите, подадени към Главна инспекция по труда, са свързани с неспазване на регламентираното работното време и правото на почивка. Експертът от БСК смята, че ролята на „Човешки ресурси” в предприятията е да създадат добра организация на работния режим.
Жасмина Саръиванова обаче не изключи комуникацията извън работното време. „Винаги може да има форсмажорни обстоятелства, които да наложат обаждане извън работното време дали на работещия, дали на работодателя“, смята тя, но потвърди, че в Българската стопанска камара не са получавали сигнали за нарушения
Според нея е изключително важно по никакъв начин да не се нарушават човешките права, правото на личен живот, на лично пространство, след като има доста технически възможности човек да бъде проследяван какво работи.
Във връзка с въпроса дали работодателят трябва да осигури компютър или лаптоп на служителя, Саръиванова каза, че казусите са най-различни, а най-доброто решение е работодателят и работещият да успеят да се договорят помежду си.
Що се отнася до това чий ангажимент са разходите за интернет, отопление, електроенергия, когато се работи дистанционно, експертът посочи, че отново е най-добре да се направи преценка с работодателя.
Кои разходи на служителя си може да поеме работодателят при работа от вкъщи? Има ли необходимост за промяна на трудовото законодателство заради Covid-19? Още за това как ще ни проверяват при работа от вкъщи и каква е разликата между надзор и мониторинг на служителя може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт” може да видите тук.