IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Торите вече не са партията на бизнеса

Конференцията им в края на месеца не буди интерес у корпоративните лидери

21:00 | 23.09.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Твърдите привърженици на британските тори се готвят да изпълнят своя дълг на годишната конференция на партията в края на септември. Корпоративните лидери обаче едва ли ще си направят труда да присъстват, пише за Politico Джон Джонстън.

Приспособявайки се отново към живота в опозиция след 14 години на власт, някога могъщите консерватори се затрудняват да привлекат бизнес интерес за есенната си среща в Бирмингам – докато новоизбраните лейбъристи привличат интерес, а либералдемократите най-накрая придобиват лобистки вид след години в небитието.

„Консерваторите явно сега са изправени пред дълго и трудно изкачване обратно към властта“, коментира Пол Харисън, председател и изпълнителен директор на Lexington Advisory и бивш прессекретар на Даунинг Стрийт 10.

„Тъй като много по-малка група депутати сега се приспособява към опозиционния живот и отчасти защото новият им лидер всъщност няма да бъде избран по време на тазгодишната конференция, събитието в Бирмингам вероятно ще бъде по-малко посещавано от корпоративни директори, отколкото в предишните години.”

Това е рязко падане за партия, която дълго време парадираше с про-бизнес отношението си.

Когато Дейвид Камерън пое властта през 2010 г., той положи големи усилия, за да обнови имиджа на консерваторите като естествен дом за бизнеса, описвайки себе си като „изключително отдаден“ на предприемачеството и грабвайки мантията обратно от уморената Лейбъристка партия, която избираше лидери, които изключваха големите корпоративни шефове.

Сега нещата се обърнаха. Комбинация от хаотични промени в ръководството на торите, разочарованието от Брекзит, йо-йо икономически политики и активна про-бизнес стратегия от лейбъристите торпилираха тази репутация.

Това е унижение, което изглежда ще се разиграе в реално време на годишната конференция, обикновено горещо бизнес средище. Предвижда се корпоративното присъствие да падне до най-ниското си ниво в живата памет.

Решението на торите да удължат времевата рамка на надпреварата за заместник на победения лидер Риши Сунак отвъд годишното събиране на партията едва ли е помогнало.

Това означава, че голяма част от срещата им в Бирмингам ще бъде доминирана от борбата за лидерство.

Дори традиционната заключителна реч на лидера на партията беше изоставена, като вместо това на четиримата претенденти беше разрешено да използват последните моменти от конференцията, за да отправят последно послание към членовете.

Високопоставен анонимен специалист по връзки с обществеността каза, че макар „четири дни самобичуване сред торите“ да обещават забава, това няма да насърчи „клиентите“ им да отворят портфейлите си.

„Нашите клиенти могат сами да видят, че харченето на ресурси за ангажиране с министър в сянка, който може да остане без работа през следващия месец, е глупаво“, добави той.

Въпреки че някои високопоставени консервативни депутати може да са атракция, някои от сферата на обществените въпроси планират да избегнат плащането на високи цени на билети и вместо това се надяват да изкушат своите мишени извън защитената зона на конференцията.

И макар че част от корпоративното участие е сигурно, поне част от него е вследствие натиск.

„Това, което откривам, е, че много клиенти са затворени в събития, които са резервирали преди изборите, от които сега е трудно да се измъкнат“, казва Мичъл Коуен, ръководител на връзките с обществеността в консултантската компания Lansons. „Така че вероятно ще има някои интересни представители, но не и голямо количество хора, които ще присъстват.“

Консервативната партия не отговори на искане за коментар.

Като се има предвид, че лейбъристите сега управляват правителството, собственото им събитие се очертава да бъде най-голямата атракция за лобистите, които се надяват да оформят дневния ред.

Партията започна офанзива за спечелване на бизнеса преди изборите и многократно е говорила за стимулиране на икономическия растеж – въпреки че някои фирми се страхуват от плана ѝ за засилване правата на работниците.

Междувременно специалистите по връзки с обществеността са все по-убедени, че корпоративното присъствие на конференцията на консерваторите може да падне под това на събитието на либералдемократите - третата по големина партия след изборите през юли.

„Ако вашият бизнес може да бъде повлиян от това, което се случва в парламента, тогава е важно да работите за премахване на всякакви слепи петна“, посочва Матю Сътън, директор на агенцията за обществени въпроси Atticus Partners. „Ако не се ангажирате с либералдемократите, потенциално имате 72 слепи точки“, добавя той, имайки предвид новия брой депутати на партията.

Интересът е особено висок сред тези в сферите на здравеопазването и околната среда, където либералдемократите са си осигурили най-високи контролни роли в парламента. „Интересът към нашето събитие е огромен. Бизнесът просто искат да чуе какво имаме да кажем“, споделя Крис Мейнс, пряко избран член на комитета за партийната конференция.

Ръстът на интереса, каза Мейнс, е затруднил либералдемократите да намерят допълнително място в Брайтън за корпорации, които отварят портфейлите си за рекламни площи и странични събития.

Голямата привлекателност за тълпата от лобисти, според Мейнс, е шансът да „поставят своите щандове“ пред разнообразна група от нови депутати по време на конференция, в която политическият дневен ред на партията се определя чрез процес на „истински“ дебат.

Докато ближат раните си, ключовият въпрос за консерваторите е как сами да възстановят тези връзки.

Крейг Бомонт, ръководител за външната политика във Федерацията на малкия бизнес, каза, че като се има предвид, че няма непосредствена перспектива торите да се представят като „алтернативно правителство“, те трябва да се съсредоточат вместо това там, където все още могат да имат „значително въздействие“.

„Не става въпрос за нови бляскави политически идеи, а за добър и правилен контрол - вкоренен в парламента. Това може да не е секси, но е жизненоважно“, изтъкна той.

„Трябва да правим това обмислено, вместо просто да предизвикваме всичко или да предприемаме популистки опити да се върнем в медиите – това със сигурност е пътят назад.“

Въпреки че има отегчено вдигане на рамене от много лобисти преди конференцията на Торите, някои професионалисти в областта на обществените въпроси виждат предимство в разговорите лице в лице.

„Депутатите винаги помнят кой им обръща внимание, докато са били в опозиция“, отбелязва Елизабет Еймс, главен изпълнителен директор на комуникационната агенция Atalanta. „Това може да бъде добра инвестиция в бъдещето, дори то да изглежда далечно в момента.“

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:58 | 23.09.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Политика виж още

Коментари

Финанси виж още