Има доста слабости и пропуски в регулацията на хазарта в България. Това каза в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria д-р Кристиян Иванов, експерт от сферата на хазартния бизнес, автор на книгата „Хазартът“.
Наложеното ограничение на рекламата в медиите е добра стъпка, като се цели хазартът да бъде насочен там, където се търси. Защо мярката се появи сега – дали е закъсняла, дали е подранила, дали е прибързана – това е въпрос на бъдещи анализи, каза още той.
„Като всеки бизнес, хазартът има своите специфики и особености, които трябва да се вземат предвид. Обемите идват от мащаба на тълпата. Когато тя е прекалено голяма, което е целта на бизнеса, трябва да се мисли дали това е точната таргет група, защото децата и подрастващите нямат място там“, каза още Иванов.
Ефектът на българския пазар от промените в Закона за хазарта ще се усети след няколко месеца и предстои да стане ясно дали ще работят в дългосрочен план, каза още Иванов.
Той цитира данните на НАП, показващи близо 150% ръст на изплатените печалби от хазартни игри през 2022 и 2023 г. – съответно 2,4 млрд. лева и почти 6 млрд. лева.
Според него след последните промени в Закона за хазарта обемът на пазара ще „падне“, но това ще бъде полезно, защото ще бъде концентриран там, където трябва да бъде. По негови оценки компаниите в бизнеса вече имат добре развита база от играчи.
Иванов посочи, че трябва да се търси ограничаване на хазарта, без той да се „изрязва“ или монополизира, а да бъде насочен там, където му е мястото – при възрастните хора и хората, които могат да си го позволят. „Хората, които имат средства, време и мотивация да го потърсят“, каза още той.
„Ако се обособят зони за хазарт и трябва да пътувате 2500 км до Германия, за да играете хазарт, това означава, че имате време, мотивация и средства, за да играете“, обясни Иванов.
Целия разговор гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да намерите тук.