IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ще има ли европейски регламент за забрана на рекламата за хазарт

СЕМ започва мониторинг върху рекламите на вредни храни и напитки и участието на деца в тях, съобщи Соня Момчилова от медийния регулатор

14:46 | 06.06.24 г.
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Вероятно ще има известни затруднения, дори сериозни с рекламните бюджети на медиите, след като само за няколко дни предишният парламент успя да забрани хазартната реклама в медиите. Това прогнозира по БНР Соня Момчилова, член на Съвета за електронни медии и бивш председател на медийния регулатор.

„Няма как в дълбочина да прогнозираме какво би се случило след подобна забрана. Може би вече узрява идеята за европейски регламент за забрана на рекламата за хазарт“, отбеляза тя.

Според Соня Момчилова „много е полезно, ако помолим нашите колеги от регулаторите в Европейския съюз, които са преминали през подобно „вразумление“ и са забранили излъчването на реклама за хазарт, да предоставят данни как това се е отразило на рекламния пазар в по-старите страни членки“. По думите ѝ, събраните от СЕМ до момента данни сочат, че пазарът не търпи вакуум и допусна, че вероятно са се увеличи другите реклами с качествено съдържание.

Тя е категорична, че "ситуацията е тревожна", а "безпрецедентната, безогледна, арогантна, вулгарна реклама на хазарт" се отразява на младите хора. И определи решението на Народното събрание да забрани рекламата на хазарт като "внезапно просветление на нашите депутати, които взеха неочаквано това решение, радикално".

Момчилова смята, че е въпрос на приоритети – дали да поставим на първо място физическото и ментално здраве на мнозинството, или парите и приходите на шепа хора.

„Все още има външна реклама и Националната агенция за приходите следва да вземе мерки в това отношение", съветва експертът от медийния регулатор. Но смята, че изчезна това, което "ни заливаше денонощно от екрана.“

Соня Момчилова съобщи, че СЕМ започва мониторинг върху рекламите на вредни храни и напитки и участието на деца в тях. За целта ще бъдат привлечени експерти от Министерството на здравеопазването, Агенцията по безопасност на храните и неправителствени организации.

По думите ѝ се планира и мащабно проучване за обществената мисия на медиите. "Важно е да разберем какво искат хората да гледат, какви са дефицитите", настоява експертът от Съвета за електронни медии.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:47 | 06.06.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Политика виж още

Коментари

Финанси виж още