IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Политическата среда в САЩ преди изборите все повече се влошава

Сегашните условия са по-неблагоприятни спрямо изборната 2020 г., сочи проучване на Conference Board и адвокатска кантора Steptoe

20:49 | 05.06.24 г.
Бившият президент на САЩ Доналд Тръмп. Снимка: Bloomberg L.P.
Бившият президент на САЩ Доналд Тръмп. Снимка: Bloomberg L.P.

Повишената поляризация и разрушаващите нормите събития, като присъдата срещу бившия американски държавен глава Доналд Тръмп, превръщат президентските избори в САЩ през 2024 г. най-предизвикателната политическа среда в страната за компаниите в последно време, става ясно от нов доклад, цитиран от Bloomberg.

Общо 59 процента от корпоративните ръководители казват, че сега условията са по-лоши, отколкото през изборния сезон през 2020 г. - период, белязан от икономическите щети, причинени от Covid и големите катаклизми в расовите отношения, сочи проучване на мозъчния тръст Conference Board и адвокатска кантора Steptoe. Те анкетират лобисти и юридически служители в 96 големи мултинационални корпорации.

Наближаващите избори в САЩ, които могат да прехвърлят властта от едната политическа партия към другата, биха могли да променят законите и разпоредбите, задълбочавайки трудностите за бизнеса при изготвянето на дългосрочни планове. Корпорациите трябва да се справят и с противоречиви разпоредби и регламенти, издадени от ръководени от републиканците и демократите щати.

Разделеното правителство във Вашингтон и задънената улица, която върви с това, карат компаниите и да засилват влиянието си в основните градове в цялата страна, тъй като щатите трябва сами да се справят с всичко - от влиянието на чужди интереси върху законодателните органи до онлайн поверителността, казва Ади Олсън, партньор в Steptoe. Лобирането на държавно и местно ниво се е увеличило с 43% от 2020 г., подчертава проучването.

„Колкото по-бавно става федералното правителство в някои отношения, толкова по-бързи стават отделните щати“, смята Олсън. „Проблемите, с които се занимават щатите, могат да изникнат много бързо“, добавя тя.

Американските политици създават допълнителни главоболия за бизнеса в САЩ през 2024 г. Графика: Bloomberg Американските политици създават допълнителни главоболия за бизнеса в САЩ през 2024 г. Графика: Bloomberg

Политическото разделение в страната заплашва компаниите на редица фронтове. Те трябва да се ориентират в потребителските пазари, фрагментирани от политически и културни проблеми. Погрешните стъпки могат да струват скъпо, както установи Anheuser-Busch InBev NV, след като маркетинговата ѝ кампания, използваща транссексуалния инфлуенсър Дилън Мълвани, предизвика протест и бойкот от страна на консервативните потребители. Рискът от такъв вид обратна реакция е накарал 60% от компаниите да бъдат по-селективни при избора на социални и политически въпроси, които адресират, изтъква проучването.

Екстремизмът и поляризацията сред политиците са посочени като водещ източник на политически сътресения за бизнеса в различни индустрии от 71% от анкетираните, докато рязко разделеният електорат е втори с 60%.

Третият по големина източник на сътресения идва отвътре. Проучването от страна на служителите на политическите и социални действия на техните компании е посочено от 48% от ръководителите като създаване на предизвикателна среда. Работниците все повече внасят политическите си убеждения в офиса и очакват от своите работодатели да заемат позиции по спорни въпроси. Някои служители пренебрегват противоположните гледни точки или отхвърлят легитимността на решения, които не са в съответствие с тяхната собствена политика, добавя проучването.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:04 | 05.06.24 г.
Най-четени новини
Още от Политика виж още

Коментари

Финанси виж още