IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Бивш шеф на Комисията по хазарт: Забраната на хазартната реклама няма да има ефект

Това е първа стъпка към забрана на хазарта в България, смята Димитър Терзиев

15:38 | 02.05.24 г.
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Забраната на хазартните реклами сама по себе си е добра, но контролът е размит и няма да има кой да следи, затова и няма да се постигне търсеният ефект. Това коментира Димитър Терзиев, бивш председател на Държавната комисия по хазарта, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.

„Отговорността за следенето за разпространение на хазартна реклама, забранена в медиите, пада върху СЕМ, а СЕМ би трябвало да уведомява НАП, които да водят административно-наказателното производство. Тази размяна на отговорности е размиване на отговорности и няма да има ефекта, който се цели“, каза той.

За мен лично това е първа стъпка към постигане на стратегическата цел за забрана на хазарта в България, каза Терзиев. Той допусна и така да останат малко на брой големи хазартни оператори в страната.

Според него няма как да се прецени дали има ръст в потреблението на услугите на хазартни оператори, защото откакто контролът е преминал към НАП, няма данни какви са приходите от хазарт, но на база предположения може да се твърди, че няма нарастване на приходите.

Терзиев смята, че не е ефективно и вписването на хазартно зависимите в регистър, защото много от тях играят през чужди профили.

„Начинът, по който се забрани рекламата в България, е уникален за Европа. Забранява се рекламата в интернет сайтовете - това означава ли, че сайтът на самия оператор би следвало да бъде ограничен, защото той на него демонстрира и коефициенти, и спортни състезания, на които може да се залага“, каза той.

Терзиев даде пример за потенциален проблем със закона при телевизионните излъчвания на футболни мачове от европейското първенство, при които по стадионите има реклами на оператори, които не са лицензирани в България, както и лога на екипите на играчите.

Той сравни забраната с ограниченията за рекламите на алкохол и цигари, което обаче според него не е довело до спад в употребата им.

Терзиев смята и че ограничението за игрални зали в населени места с под 10 хил. души ще създаде предпоставка за отваряне на нелегални игрални зали. Според него не е ясно и дали се има предвид за жителите по настоящ адрес или с постоянен адрес.

Не бих се учудил, ако в края на третата година от забраната някои от населените места, които са до ръба на 10 хил. жители минат този праг, за да не се затварят игрални зали, каза той.

Хората, които имат желание да участват в хазартни игри, ще намерят начин да го направят, смята той.

Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.  

Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:38 | 02.05.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Политика виж още

Коментари

Финанси виж още