Европейската комисия (ЕК) съобщи в четвъртък, че изпраща до България писма по четири наказателни процедури – относно търговия с емисии, синята карта за висококвалифицирани работници, автомобилното застраховане и необслужваните кредити.
ЕК очаква от България отговор до два месеца, за да не бъдат удължени процедурите, посочва се в съобщението на Комисията.
Система на ЕС за търговия с емисии
България не е съобщила за пълното въвеждане в националното законодателство на промените в европейските правила за търговията с емисии. Крайният срок е изтекъл на 31 декември 2023 г. Промените в правилата на ЕС за системата за търговия с емисии, приложими и при въздухоплаването, са в сила от май миналата година. Измененията засягат също превозите по море и прилагат ценообразуване на въглеродните емисии в нови икономически области с установяване на отделна нова система за търговия с емисии за сгради, пътни превози и горива. Новите правила създават фонд със средствата от търговията с емисии, с който се осигурява справедлив енергиен преход, се посочва в съобщението.
Белгия, Чехия, Германия, Естония, Ирландия, Гърция, Испания, Франция, Хърватия, Италия, Кипър, Латвия, Литва, Люксембург, Унгария, Малта, Нидерландия, Австрия, Полша, Португалия, Румъния, Словения, Словакия, Финландия и Швеция също не са съобщили на Комисията за въвеждане на промените.
Законна миграция
България не е съобщили на ЕК за въведените национални мерки за прилагане на правилата на ЕС по отношение на т. нар. Синя карта - за влизане и пребиваване на висококвалифицирани работници до крайния срок, който е бил 18 ноември миналата година. Съгласно европейските регламенти Синята карта определя условията за влизане и пребиваване на висококвалифицирани чужденци, които идват да живеят и работят в ЕС. Тези правила включват по-гъвкави условия за прием, разширени права и възможност за по-лесно придвижване и работа между държавите от ЕС.
Белгия, Естония, Испания, Франция, Хърватия, Кипър, Латвия, Литва, Люксембург, Нидерландия, Полша, Румъния, Словения, Словакия, Финландия и Швеция също не са съобщили за въвеждането на мерките.
Автомобилно застраховане
Новите европейски правила за автомобилното застраховане целят подобряване на защитата на жертвите на пътни произшествия в ЕС. Улесняват се проверките за задължителната застраховка и се създават възможности за обезщетение на жертвите при неплатежоспособност на отговорния застраховател.
Държавите от ЕС трябваше да въведат съответните законодателни промени до 23 декември 2023 г., но България, не е съобщила за предприемането на необходимите действия.
Белгия, Чехия, Германия, Естония, Гърция, Испания, Люксембург, Латвия, Унгария, Малта, Полша, Португалия, Румъния, Словения, Словакия и Финландия не са съобщили за предприемането на тази стъпка.
Необслужваните кредити
Правилата на ЕС за лицата, обслужващи кредити, и купувачите на кредити, предвиждат възможност за търговия с необслужвани кредити и допълнителна защитата на потребителите. Според промените прехвърлянето на правата на кредитора не променя първоначално договорното задължение между страните и така потребителите могат да предявят искане за защита от първоначалния кредитор.
Предвиждат се възможности за рефинансиране на получения кредит, отлагане на плащането на вноските по дълга, промяна на лихвения процент или частично опрощаване, както и изисквания за повишаване на прозрачността в отношенията с кредитора.
България трябваше да въведе промените в националното законодателство до 29 декември миналата година, но все още не е съобщила на ЕК, че са изпълнени напълно изискванията.
Белгия, Чехия, Естония, Испания, Франция, Италия, Кипър, Латвия, Литва, Люксембург, Унгария, Малта, Нидерландия, Австрия, Полша, Португалия, Румъния, Словения, Словакия и Финландия също не са изпълнили изискванията на този етап.
преди 10 месеца За протокола: пропускам коментарите по етични подбуди.... ДВЕПМ :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар